Followers

Saturday, December 26, 2015

Najib makin tidak popular FMT Reporters


shahbuddin,najib,muhyiddin

Ia berdasarkan respon orang ramai kepada ucapan Maulidur Rasul dan Hari Krismas di media sosial
PETALING JAYA: Populariti Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semakin merosot berbanding bekas Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang dilihat semakin popular.

Perbandingan itu dibuat berdasarkan respon orang ramai terhadap ucapan Maulidur Rasul dan Hari Krismas di laman sosial yang dibuat kedua-dua pemimpin nombor satu dan dua parti UMNO itu.

Bekas Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian Wangsa Maju, Shahbudin Hussin menulis, untuk Maulidur Rasul, Najib memuatnaik tulisannya sejak Rabu dan sehingga petang Jumaat lalu, jumlah “likes” yang diperolehinya hanyalah sebanyak 3,990 sahaja manakala Muhyiddin yang memuatkan tulisannya sejak Khamis telah mengumpul “likes” sebanyak 29,852.

Untuk Krismas pula, Najib hanya mendapat ‘likes’ sebanyak 904 sejak memuatnaik posting pada Khamis sementara Muhyiddin dalam tempoh tidak sampai sejam telah memperoleh ‘like’ sebanyak 2,620.

“Menurunnya populariti Najib di hati rakyat sebenarnya bukan lagi sekadar andaian atau jangkaan semata-mata. Ia adalah realiti yang semakin nyata serta boleh dilihat di mana-mana.

“Kekal berkuasa dan penyokongnya pula bangga kerana konon kepimpinannya masih mampu mengaut derma beribu-ribu juta, hakikatnya populariti beliau semakin ketara menurunnya,” tulisnya di blog shahbudindotcom.blogspot.my.

Katanya, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi pula mengumpul ‘likes’ yang jauh lebih mengecewakan.

“Malah, jika ‘likes’ yang diperoleh Najib dicampurkan dengan ‘likes’ Zahid, ia masih lagi tidak mampu menandingi jumlah yang diperoleh Muhyiddin.

“Masihkah tidak mahu memahami isyarat ini?, soalnya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.