Followers

Tuesday, November 24, 2015

Najib lantik 69 anggota Kabinet untuk keamanan Malaysia Adam Abu Bakar


Azalina-Othman-Said_najib_Barisan-Kabinet_600

Perdana Menteri mempunyai hak prerogatif untuk menentukan bilangan menteri kabinet dan anggota pentadbiran kerajaan di bawah beliau.

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memerlukan 37 menteri dan 32 timbalan menteri dalam kabinetnya bagi memenuhi keperluan semasa.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said berkata dalam keadaan dunia tanpa sempadan yang serba moden, pelbagai cabaran dan tanggungjawab harus dipikul oleh kerajaan.

Katanya, ia juga demi memastikan Malaysia terus aman, makmur dan sentosa.

“Malaysia adalah sebuah negara yang mempunyai pelbagai latar belakang dan budaya. Sejak dari dahulu hingga sekarang, negara kita semakin berkembang dengan pesat dan maju.

“Maka kerana itulah kita tidak boleh semata-mata membandingkan bilangan menteri antara pentadbiran Perdana Menteri sekarang dan yang lepas-lepas,” katanya.

Jelas Azalina lagi, Najib juga mempunyai hak prerogatif untuk menentukan bilangan menteri kabinet dan anggota pentadbiran kerajaan di bawah pimpinan beliau.

“Menteri dan timbalan menteri telah dilantik di bawah portfolio masing-masing untuk memastikan segala perancangan dan agenda yang dirangka dapat dilaksanakan dengan berkesan seterusnya memberi manfaat kepada rakyat keseluruhannya,” katanya.

Azalina berkata demikian bagi menjawab pertanyaan lisan Ahli Parlimen Beruas, Datuk Ngeh Koo Ham yang menyatakan mengapakah Najib memerlukan seramai 37 menteri dan 32 timbalan menteri.


FMT.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.