Followers

Friday, April 10, 2015

Mayat Aidana dituntut keluarga

 
 

Mayat mangsa nahas helikopter terhempas di Semenyih warga Kyrgyzstan, Aidana Baizieva telah dituntut oleh keluarganya dan wakil kedutaan Kyrgyzstan di Hospital Kuala Lumpur petang tadi.

Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Samah Mat berkata mayatnya dituntut oleh kakak tirinya, Luisa Baizieva bersama seorang wakil kedutaan itu pada pukul 5.30 petang.

Mayatnya yang diuruskan oleh sebuah syarikat pengurusan mayat tempatan, kini berada di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) untuk diterbangkan ke kampung halamannya dengan  penerbangan Air Astana, dijangka pada pukul 10.55 pagi esok, katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.

Beliau berkata pihaknya berpuas hati dengan hasil ujian DNA mangsa dan kakak tirinya, dan kini isu mayat kesemua enam mangsa nahas helikopter Dauphin AS365N2 (9M-1GB) yang terhempas di kawasan kebun getah di Kampung Sungai Pening, Semenyih pada petang Sabtu telah selesai.

Katanya, pihaknya bersama Jabatan Penerbangan Awam (DCA) kini sedang menjalankan siasatan punca nahas itu.

Selain Aidana, mereka yang maut dalam nahas itu terdiri daripada Anggota Parlimen Rompin dan Pengerusi Perbadanan PR1MA Malaysia (PR1MA) Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis; Ketua Setiausaha Sulit kepada Perdana Menteri Datuk Azlin Alias; ahli perniagaan Datuk Tan Huat Seang; pengawal peribadi Jamaluddin, Koperal Razkan Seran dan juruterbang Kapten Clifford Fournier.

Kesemua mereka dalam perjalanan pulang dari Pekan, Pahang ke Kuala Lumpur selepas menghadiri majlis perkahwinan anak perempuan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor, Nooryana Najwa dan Daniyar Kessikbayev.

- Bernama

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.