Followers

Friday, April 24, 2015

Berpantang ajal maut sebelum ajal - FMT Reporters

 
baby-singapore
Seorang pekerja asing berjaya menyelamat seorang kanak-kanak yang tersangkut di tingkat tiga.

SINGAPURA: Rakaman video menunjukkan seorang kanak-kanak yang tergantung dari tingkat tiga di satu blok apartment dekat Jurong East Avenue 1, Singapura memaparkan detik-detik cemas sebelum dia berjaya diselamatkan seorang pekerja asing yang berada berhampiran.

Aksi lelaki itu yang memanjat ke tingkat dua blok berkenaan untuk menyelamatkan mangsa yang kepalanya tersangkut antara tiang besi di ruang balkoni telah dirakam dan menjadi viral.

Menurut laporan The Straits Times, seorang blogger yang dikenali sebagai Alvin Lim adalah orang pertama yang melihat kanak-kanak itu tersangkut dan segera menjerit meminta pertolongan daripada orang ramai.

Percubaan beberapa orang untuk memanjat bangunan itu gagal.

Bagaimanapun seorang pekerja asing yang berada berhampiran bertindak nekad demi menyelamat nyawa kanak-kanak berkenaan dan berjaya menahannya dari jatuh.

Pasukan Pertahanan Awam Singapura (SCDF) tiba lima minit kemudian dan membantu untuk melepaskan kanak-kanak yang tersepit di antara tiang besi itu.

SCDF sudah mengenal pasti pekerja asing itu yang dikenali sebagai Shunmugan dari Chennai dan pihaknya telah menyampaikan penghargaan kepada lelaki itu atas tindakan beraninya.

FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.