Followers

Sunday, November 23, 2014

Zairil Dedahkan Islamisasi Dijalankan Di Sekolah Kebangsaan - Apa Buktinya?

Guna air liur pongpang2 depan orang. Tapi apa buktinya? Islamisasi tue tau ka apa dia? Islamisasi di sekolah kebangsaan? Islamisasi kepala bana kau Zairil. 


Kot ye pun nak backup DAP dalam isu sekolah jenis kebangsaan (cina & tamil) tak perlu la gunakan hujah2 merapu dan tak terbukti sahih. Bagi fakta sudah la.

Zairil kata ;




1. Punca kenapa ibu bapa bukan Islam hantar anak2 ke sekolah jenis kebangsaan ialah kerana agenda islamisasi di sekolah kebangsaan.
2. Agenda agama dan islamisasi meluas di sekolah kebangsaan.
3. Mutu pendidikan juga mempengaruhi kepada keadaan tersebut.
"Islamisasi yang meluas dan agenda agama sejak 20 sehingga 30 tahun lepas menakutkan ibu bapa," kata Zairil. - Malaysiakini
Ada baiknya juga jika si Zairil neh fitnah UMNO daripada dok menakut2kan non muslim tentang sekolah kebangsaan dengan mengaitkan ia kepada agenda islamisasi. Fitnah la UMNO sepertimana UMNO terfitnah dengan penyebaran gambar peluk2 tue. Fitnah UMNO adalah perkara paling senang untuk tutup kebodohan kita sebab penyokong2 kita memang benci UMNO tanpa kompromi. Ye tak?
KAH KAH KAH
Sebenarnya. Agenda islamisasi tak berlaku kat sekolah kebangsaan. Sapa2 yang pernah bersekolah kebangsaan tahu perkara neh. Jika islamisasi berlaku, maka tak perlu ada sekolah agama. Sekolah agama diwujudkan kerana ilmu agama yang diajarkan di sekolah2 kebangsaan tidak lengkap, kurang sempurna dan tidak mencukupi bagi keperluan seorang muslim.
Maka. Ramai ibu bapa muslim ada yang memilih hantar anak2 ke sekolah swasta (yang mementingkan pendidikan agama).
Bagi yang kurang berduit. Akan hantar anak2 ke sekolah agama awam (kerajaan atau separa kerajaan) bagi menampung kekurangan yang wujud di sekolah kebangsaan.
Atau. Hantar anak2 ke kelas agama yang diajarkan secara percuma mahupun berbayar oleh ustaz2 di pondok2 atau majid2 tertentu pada waktu2 cuti sekolah.
Jadi bayangkan bagaimana penatnya murid2 neh yang perlu bersekolah dua sesi setiap hari. Pagi dan petang. Sekolah pagi sekolah kebangsaan. Sekolah petang sekolah agama. Kalau la ada satu sekolah yang complete untuk segala2nya kan mudah.
Macam mana pula si Zairil bangang neh boleh sebut berlakunya agenda agama dan islamisasi di sekolah2 kebangsaan sedangkan itu adalah fitnah semata2. Satu lagi. Si Zairil neh sebenarnya nak menghalalkan tindakan politik DAP yang menolak sekeras-kerasnya agenda SEKOLAH MALAYSIA yang diimpikan oleh rakyat Malaysia. Zairil jadi jurucakap DAP dengan menakut2kan masyarakat non muslim tentang sekolah kebangsaan. 

Seperti yang kita tahu, sekolah jenis kebangsaan ialah alat politik DAP dan MCA dalam meraih kepercayaan dan undi masyarakat cina khususnya.
Mutu pendidikan memang teruk di sekolah kebangsaan. Yang neh aku tak nafi. Tapi tak payah la tambah benda2 yang tak perlu. Aku ada kawan. Dia ada bagitau beberapa hari lepas. Katanya. Ada satu sekolah jenis cina. Telah menghantar notis agar murid2 melayu di arah berpindah dari sekolah tersebut (jenis cina) menjelang peperiksaan UPSR pada tahun depan kerana mahu menjaga prestasi kecemerlangan sekolah. Kat notis tak sebut la atas alasan tersebut. Itu andaian dia aje. 

Tapi. Notis tue ada. Aku minta tunjuk sebab aku nak sebarkan. Dia tak bagi. Aku fikir mungkin sebab taknak kecoh2. Tapi. Kalau la benda neh dikecohkan pun bagus juga. Boleh la aku campak benda neh kat muka Zairil setepek.

Aku harap. Mana2 ibu bapa yang turut menerima notis yang sama (merujuk kepada sekolah tersebut) boleh PM aku notis tersebut. Aku nak sebarkan. Sekolah jenis kebangsaan pun tak sesempurna mana. Buku2 latihan yang banyak adalah untuk mengayakan kapitalis2 penjual buku. Aku pun boleh fikirkan perkara yang sama. Betul?
Haha.
Kbai. 


Ameno World

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.