Followers

Thursday, December 31, 2015

MARA tak mampu taja semua – Annuar Musa Faiz Zainudin


annuar-musa_mara_600_2

Beliau menafikan MARA abaikan pelajar di Mesir sebaliknya agensi itu turut menaja pelajar dalam bidang tertentu 

PETALING JAYA: Majlis Amanah Rakyat (MARA) mempunyai kemampuan yang terhad untuk menaja pelajar-pelajar Malaysia melanjutkan pelajaran di luar negara.

Pengerusi MARA, Tan Sri Annuar Musa berkata, pihaknya hanya menaja pelajar yang betul-betul layak dan memenuhi syarat yang ditetapkan.

“MARA dan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) serta semua pihak ada had keupayaan masing-masing dan sudah tentu (setiap permohonan yang dibuat) tertakluk kepada syarat dan dasar yang telah ditetapkan,” katanya kepada FMT.

Beliau mengulas luahan pelajar Malaysia di Mesir yang mendakwa kehidupan mereka sengsara apabila tidak mendapat bantuan kewangan dari pihak kerajaan terutamanya MARA.

Ahli Parlimen Ketereh itu turut menjelaskan bahawa MARA tidak mengabaikan sepenuhya pelajar yang melanjutkan pelajaran di Mesir sebaliknya turut menaja pelajar di sana dalam bidang-bidang tertentu.

Semalam, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) melancarkan Tabung Kemanusiaan Pelajar Melayu Mesir untuk membantu pelajar yang memerlukan pertolongan terutamanya yang tidak mendapat sebarang bantuan dari pihak kerajaan sehingga memaksa mereka mengikat perut.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.