Followers

Sunday, March 30, 2014

Kenyataan Almarhum Tengku Abdul Rahman Putra Al Haj.

RomeoSuci Rizal  

Kata Tunku Abdul Rahman,

"Mahathir buat satu surat kepada saya. Tapi dah diedar beratus ribu salinannya kepada semua orang. Tentera-tentera, polis, orang-orang kebanyakkan ni... diedarkan. Dia maki saya dalam surat itu dengan berbagai-bagai perkataan.
"

"Saya ini dibenci oleh semua orang Melayu. Dibenci oleh pegawai-pegawai kerajaan. Dibenci oleh askar Melayu. Dibenci oleh polis dan sebagainya. Di situ nampaknya, caranya, tujuannya nak bagi orang semua-semua benci kepada saya, buang saya, ubahkan pemerintahan Malaya ini."

"Dia kata saya ni pro-Cina. Saya berjuang begitu lama dan susah payah, adakah nak angkatkan Cina saja. Ini semua untuk nak bagi tempat dalam kalangan orang Melayu. Itulah tujuan perjuangan saya ini. Dia kata saya pro-Cina, saya buat itu ini bagi Cina, macam-macamlah dia kata. Jadi, tunjuk di situ khianatnya."

"Mahathir dipecat dari UMNo sahaja, kami tidaklah buat apa-apa. Kami cumanya pecat saja dia. Tapi kalau dia (Mahathir) tentu dia buat macam sekarang ni, kurung dalam penjara."

Tindakan UMNo Baru dengan budaya memfitnah dan memburuk-buruk lawan seteru politiknya sudah lama dipraktikkan sejak krisis politik Mahathir dengan Tunku Abdul Rahman dan Tun Abdul Razak.

Krisis Perlembagaan 1988 juga disebabkan oleh tindakan Tun Mahathir sendiri yang memperlihatkan sekatan terhadap kebebasan kehakiman yang dijamin oleh Perlembagaan Malaysia.

Bagaimana mereka fitnah Tunku Abdul Rahman... begitulah juga modus operandi mereka misi memfitnah DS Anwar Ibrahim pada tahun 1998.

Panjang lagi ceritanya...

Pendedahan Tunku, bagaimana UMNo Baru rejim Mahathir-Najib merampas harta ehsan rakyat yang dikumpul Tunku untuk perjuangan UMNO Lama.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.