Followers

Saturday, July 31, 2010

Raja Petra : Saiful Juga Diliwat Oleh Ketua Pendakwa !!



http://edyesdotcom.blogspot.com

Tajuk di atas ditulis untuk mengajak kita semua berfikir - Adakah ketua pendakwa raya kes perbicaraan Liwat DSAI iaitu Datuk Yusof Zainal Abiden akan digugurkan dari pasukan pendakwaan oleh Peguam Negara sekiranya Raja Petra melalui laman Malaysian Today, mendakwa bahawa pasukan pendakwaan hilang integriti dan tahap profesionalnya apabila Saiful juga telah diliwat oleh ketua pendakwa raya?

Adakah Abdul Gani juga akan membuat kenyataan bahawa ketua pendakwa, Datuk Yusof terpaksa digugurkan bukan kerana beliau didapati bersalah tetapi bagi mengelakkan sebarang persepsi negatif daripada orang ramai terhadap pasukan pendakwa?

Juga difahamkan Datuk Yusof sebagai ketua pendakwa, hanya mempunyai peranan sebagai pemerhati dan memantau hasil kerja pengambil nota prosiding mahkamah yang ditugaskan kepada timbalan pendakwa raya bagi perbicaraan kes tersebut.

Kesimpulan

Rakyat yang telah melalui revolusi 308 merupakan rakyat yang celik berita, celik persepsi dan celik mahkamah. Rakyat menilai setiap berita, setiap persepsi yang dilelong dan tidak kurang juga yang mengamati perjalanan sebuah perbicaraan mahkamah. Penilaian rakyat akan ditafsirkan apabila mereka sekali lagi diberi peluang untuk memilih masa depan mereka melalui sekeping kertas membuang undi.

Adalah diberitakan, Peguam Negara mengesahkan timbalan pendakwa raya yang digugurkan bukan kerana didapati bersalah, tetapi hanya demi menjaga kredibiliti pasukan pendakwaan. Dalam masa yang sama, Peguam Negara melalui ketua pendakwa raya mengeluarkan kenyataan yang solid dengan mengatakan dakwaan yang dilempar oleh Raja Petra tidak dapat disahkan.

Justeru, mungkinkah ketua pendakwa raya juga boleh digugurkan dari pasukan pendakwaan sekiranya dituduh mempunyai hubungan sejenis dengan saksi utama perbicaraan, walaupun dakwaan itu tidak mendapat kepastian atau tidak dapat disahkan?

Sekonyong-konyong dapat dirumuskan, sekiranya Raja Petra membuat dakwaan bahawa pertuduhan liwat oleh Saiful Bukhari terhadap Anwar Ibrahim adalah satu konspirasi jahat bertujuan membunuh karier politik Anwar Ibrahim, sekonyong-konyong itulah rakyat Malaysia harus mendesak supaya perbicaraan kes Anwar Ibrahim digugurkan, walaupun dakwaan Raja Petra itu tidak mendapat kepastian atau tidak dapat disahkan.

Kekusutan seumpama ini sebenarnya amat mudah ditafsir dengan menimbulkan serangkap persoalan - Mengapa digugurkan seorang timbalan pendakwa raya sekiranya dakwaan seorang pengendali web tidak dapat disahkan? noktah

EDYES - 30 JULAI 2010

2 comments:

  1. NI LAH ORANG YG. BOLEH DIPERCAYAI KALIAN :
    While the IGP and AG were cracking their heads trying to figure out how to get me, I was ushering in the new year with these lovely Polish lasses. Oops....I better check if Malaysia has an extradition treaty with Poland. Ah, never mind, Europe is a big place anyway", tulis Raja Petra dalam Malaysia Today pada 1 Januari 2010.


    Oleh Satu Hala

    Rasanya ramai masih ingat bagaimana Raja Petra Kamaruddin (RPK) pernah berbangga menulis bagaimana dia bergembira dengan dua wanita keturunan Poland di Eropah ketika Ketua Polis Negara sedang sibuk pecah kepala memikirkan bagaimana hendak menahan dia.

    Satu hal...gila babi riak mamat botak sekor ni.

    Keduanya...RPK secara tak langsung dedahkan kecenderungan dia untuk buat seks threesome dengan dua perempuan mat salleh tu.....tapi larat ke botak ni?

    Ingat nak layan sorang pun pancit tengah jalan kot.....

    Apa pun...RPK memberitahu dunia sikapnya yang kaki pha nun ta ta (jawi untuk p@nt@t).

    Tetapi adakah kita akan terperanjat dengan seorang penabur fitnah seperti itu memiliki gaya hidup tidur dengan pelbagai perempuan.....sama sekali tidak bukan.

    Kalau boleh tabur fitnah sesukaa hati....zina dan minum apalah sangat kan?

    Sebab itu pun Zaid Ibrahim masa ke London baru ni pun pergi cari RPK....jumpa geng nak thani (minum) la tu kan.

    Soalnya...apa maruah bini dia bila laki umumkan kat satu dunia dia tengah enjoy dengan dua perempuan Poland?

    Mungkin bini dia akan menyedapkan hati dengan berkata..." ah..dia melawak tu...dia cakap camtu pasal nak sakitkan hati Ketua Polis Negara aje tu".

    Tetapi bagaimana selepas itu...RPK memang benar-benar telan 3 atau 4 biji viagra dan benar-benar main dengan kedua perempaun berkenaan?

    Selain perempuan-perempuan berkenaan....mesti ada perempuan-perempuan lain kan.....mana cukup dua pha nun ta ta aje kan....

    Takkan cerita macam itu tak sampai ke telingga bini dia kan?

    Apa pulak anak-anak dia fikirkan?

    Mungkin anak dia yang kat penjara tu tak fikirkan apa-apalah kan.....sibuk duk telan pisau cukur mana ada masa nak fikir apa-apa kan....

    Tetapi secara umum.....boleh bini dia hidup dalam keadaan itu kan.... mengetahui lakinya bukan sekadar seorang peniou...tapi kaki jilat betina.

    Bini Cina RPK ni mungkin tak fikir apa-apa selagi 'luit ada masuk looo'.

    Maruah sama air muka mana penting....yang penting duit aje.....duit haram hasil tabur fitnah yang dipercayai dibayar pihak Anwar Ibrahim.

    Anak-anak RPK yang membesar atas duit haram (sampai masuk penjara lee) pun mungkin tak kisah.

    Jadi buat apa aku nak kisah lak kan? Terus hiduplah kauorang anak beranak laki bini dalam dunia zina dan arak.....ada potensi jadi stok kayu api nelaka (neraka) ni...

    (Pstttt: Lepas bini RPK baca rencana ni dia cakap...."Nelaka...apa itu nelaka? Luit jugak ka?")

    ReplyDelete
  2. Salah satu sebab kenapa KITA HARUS MELAKSANAKAN HUKUM HUDUD - Adalah kerana tidak mahu sesuka hati kita MENABUR FITNAH kepada perkara perkara yang kita sendiri tidak LIHAT (ATAU MENGADAKAN 4 ORANG SAKSI :"YANG WAJIB ADA DALAM HUKUM HUDUD")
    Sekarang ini pun - orang orang UMNO sesuka hati MENABUR FITNAH DAN AKHIRNYA KES KES YANG DILAPURKAN - HILANG BEGITU SAJA. MENOLAK HUKUM HUDUD HUKUMNYA TERKELUAR KITA DARI ISLAM - Subhannallah.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.