Followers

Wednesday, May 18, 2011

Polis minta tolong nih... tolong jangan desak... haha...kantoi la tu !!

Dipetik Bernama Online, Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Khalid Abu Bakar (gambar), berkata tiada keperluan daripada segi undang undang bagi pihaknya untuk mendedahkan identiti pelaku seks dalam video seks yang didakwa membabitkan pemimpin sebuah parti pembangkang.

Menurutnya, kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 292 Kanun Keseksaan yang menjurus kepada kesalahan mengedar dan mempamer video lucah saja bukan kerja mereka untuk mendedah pelakunya.

Wallawoiii... baik betoi bunyinya. Siasat pengedar dan orang yang pamer saja, pelakunya dibiar tergantung. Masaalahnya Datuk oii, kes ni membabitkan maruah seorang poltikus yang berjuang untuk keadilan dirinya. Bila dah benda ni dibiarkan tergantung tanpa mengetahui siapa sebenarnya, rakyat akan tetap menuding jari mengatakan si polan dari parti pembangkang tu lah yang ghairah beraksi.

Tidakkah Polis jugak yang akan dikatakan terbabit secara langsung menjadi penyebab pada tersebarnya budaya fitnah dikalangan masyarakat.

Memang mungkin tiada keperluan dari segi undang undang, tapi bukankah pengumuman Polis dapat meredakan sedikit penyebaran fitnah yang kian tidak terkawal ini? Bagi lah ruang sedikit kat si Polan dari parti pembangkang tu untuk bertindak demi keadilan dirinya...

 Posted by Shalehudin

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.