Followers

Friday, December 31, 2010

PRK Tenang : "Projek Mee Segera" telah bermula..


 Artikel ini ditujukan buat semua pemimpin tak kira samada dari Pakatan Rakyat mahupun Barisan Nasional..
 
Bila berlakunya saja Pilihanraya Kecil biar dikawasan mana sekalipun, kita akan menyaksikan berbagai-bagai projek dilaksanakan di kawasan tersebut biarpun kawasan tersebut selama ini seolah-olah tiada di dalam peta Malaysia.

Antara yang biasa dilihat ialah penurapan semula jalanraya, balairaya yang rosak dibaiki semula, Jambatan yang usang dijanjikan akan digantikan, penoreh getah dibantu oleh pemimpin Negara.. dan yang paling menarik sekali ialah Wi-Fi percuma dijanjikan di Galas..


Wi-Fi?? Kah.. kah.. kah.. kenapa menteri yang menjanjikannya diam membisu agaknya sekarang ya??

Sambung balik cerita pembangunan di kawasan Pilihanraya Kecil tu.. Kita akan melihat berduyun-duyun pemimpin Negara akan bertandang ke kawasan itu.. menemui penduduk kampong yang selama ini hanya melihat mereka dikaca TV sahaja..

Rakyat akan mendengar berbagai-bagai janji yang indah-indah dari mereka, Rakyat pasti akan terpegun bila mereka menjanjikan pembangunan yang luar biasa.. Rakyat juga akan terpaku bila mendengar minyak akan diturunkan harga..

Ketika itu mereka benar-benar melihat rakyat sebagai Raja.. ketika itu juga mereka amat menghargai rakyat, apa yang rakyat pinta akan mereka laksanakan dengan seberapa segera agar undi menjadi milik mereka.. biarpun sebelum itu sudah bertahun-tahun rakyat merintih meminta diadakannya..

Ketika itu juga mereka belajar untuk merasai kesusahan hidup rakyat, mereka belajar untuk makan bersila menggunakan tangan melupakan sudu dan garfu bersalut emas mereka..

Mereka sanggup berhujan berpanas untuk menemui rakyat, mereka sanggup meninggalkan kereta mewah mereka di tepi jalan raya semata-mata untuk berjalan kaki menyusuri denai-denai dan lorong-lorong kecil bagi menemui rakyat yang daif hidupnya..

Ketika itu mereka sanggup meningalkan kerusi empuk mereka, meninggalkan pejabat berhawa dingin mereka, meninggalkan setiausaha yang cantik mereka.. hanya kerana rakyat.

Dan ketika itulah mereka menjadi manusia yang amat HIPOKRIT!!!

Tapi… hanya ketika itu.. selepas itu kembalilah rakyat dunia yang nyata… dunia yang amat berbeza suasananya jika dibandingkan ketika Pilihanraya Kecil berlangsung..

Kini sekali lagi mereka akan mengulanginya.. mereka akan mengulanginya di kawasan DUN Tenang pula….


Berikut adalah sedikit gambar Projek Mee Segera di DUN Tenang..



Semak samun di tepi jalanraya dibersihkan sempena menyambut PRK


Berbahagialah Peneroka kita..


Penurapan jalan giat dilaksana


Semua gambar-gambar datangnya dari Selatan Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.