Followers

Monday, November 8, 2010

Segak tapi tidak sepadan

Datuk Zaid Ibrahim telah menarik dari daripada bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR.

Bukan setakat menarik diri dari bertanding......beliau juga telah meletak jawata sebagai pengerusi perhubungan PKR Wilayah Persekutuan dan semua jawatannya dalam PKR.

Ini bermakna Azmin boleh terus memecut untuk menyumbat gol ke gawang tanpa perlu meng'gelecek'......tanpa perlu 'menimang' bola......tanpa perlu membuat 'gerakan badan' yang mengelirukan pencabarnya kerana satu-satunya halangan atau 'stumbling block' yang paling sukar untuk dia meledakkan 'jaringan'nya, hanyalah Datuk Zaid sorang. Jadi, bila Datuk Zaid sudah tidak berada lagi di laluannya, maka Azmin dengan senyum lebar boleh mem'bawa' bola dengan penuh ber'gaya' ke 'goal'......idamannya.

Saya tidak berhajat untuk mencampuri urusan dalaman PKR terutama dalam isu pemilihan dan kepimpinan sepertimana saya tidak suka campurtangan PKR dalam urusan dalaman PAS terutama dalam bab kepimpianan......tetapi selaku rakan dalam Pakatan Rakyat yang mempunyai satu misi yang sama iaitu 'perjalanan ke Putrajaya'.......kata-kata Datuk Zahid seperti di bawah amat ber'makna' sekali.

al-brangionline:

Saya amat takut dengan perkataan 'spoiler'. Ia datang dari perkataan 'spoil'. Ia juga boleh bertukar kepada 'spoiled'.

[sumber .]

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.