Followers

Thursday, November 19, 2015

Demo bantah kehadiran Obama Jumaat ini

Encik Politik Encik Polotik's photo.

Ia bagi menunjukkan kepada dunia rakyat Malaysia tidak senang dengan kehadiran Barrack Obama ke negara ini.

samm
PETALING JAYA: Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) akan mengadakan demonstrasi pada Jumaat ini untuk membantah kehadiran Presiden Amerika Syarikat, Barrack Obama, ke Malaysia bagi menghadiri Sidang Kemuncak Asean Ke-27.


Ia akan diadakan selepas solat Jumaat bermula di Bangunan Tabung Haji berdekatan Kedutaaan Amerika Syarikat di Jalan Tun Razak.


Pengarah Propaganda SAMM, Edy Noor Reduan berkata, demondtrasi itu bagi memberitahu seluruh dunia kehadiran Obama ke Malaysia tidak disenangi.


Katanya, kehadiran Obama dijangka bagi memuktamadkan Perjanjian Perkongsian Trans Pasifik (TTPA) yang berat sebelah dan hanya memberi manfaat kepada syarikat transnasional negara itu.


“Perjanjian TPPA juga dikenali sebagai satu penjajahan baru terhadap tanahair yang turut akan menjejaskan kedaulatan negara, merompak hasil bumi dan satu pembulian ekonomi.


“Rakyat Malaysia juga tidak mengalu-alukan kehadiran Obama di atas polisi peperangan oleh pentadbiran Rumah Putih.


“Amerika perlu mendesak negara haram Israel menghentikan serangan terhadap Palestin dan Amerika juga harus menghentikan semua perang di mana Amerika terlibat secara langsung atau tidak langsung (dengan menggunakan proksi di sesebuah negara),” katanya.


Edy Noor berkata, demonstrasi bantahan itu turut akan disertai sekutu-sekutu SAMM dan orang ramai dijemput menyertainya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.