Followers

Friday, November 6, 2015

AHLI PARLIMEN MACAM BADUT...!!

Ismaily Bungsu C's photo.

222 ahli parlimen memang menyambung lidah rakyat. Parlimen adalah wadah bincang bahas dan gubal undang2. Segala isu babit kepentingan rakyat diangkat dan dibincang tetapi apakah benar semuanya 222 serius bincang atau jadi raja lawak?

ISU 1MDB yang melibatkan bilion2 wang rakyat tidak dibenar bincang sedang pembohongan demi pembohongan Najib begitu ketara. Dulu ia kata ada simpanan di Singapura sejumlah USD1 bilion dan yang sebenarnya TIADA dan ini satu pembohongan yang jelas hingga seluruh dunia melabelkan Najib sebagai super korup?

Kejatuhan ringgit paling teruk banding negara lain juga kesan dari 1MDB dan ini yang menyebabkan Zeti Aziz memberikan amaran kasus 1MDB bakal gugat kestabilan politik dan ekonomi negara jika tidak diselesaikan. Apakah ahli2 parlimen hanya menulikan telinga dan membutakan mata hati?

Hairan bin aneh dan ajaib Speaker tidak membenarkan kes berkenaan dibincang, malah ahli2 pembangkang yang usaha bangkit bagi pihak rakyat yang diwakili dianggap sebagai pengkhianat dan digantung pula. Di mana sudah hak2 rakyat yang mahukan pembelaan menyingkir si kaki korup dan pengkhianat negara bangsa?

Di luar dewan pula ahli2 parlimen kalangan BN terutama dari Sabah hanya pandai berkokok usaha menangkis dan mempertahankan Najib yang memang jelas membohong dan menipu rakyat kecuali Gahfur Salleh sahaja muncul sebagai jantan dan tidak bacul.

Hairan yang tadi berkokok ini pula terus mendapat tempat menduduki jawatan menteri sedang rakyat yang mereka wakili terbiar kekal sebagai rakyat TERMISKIN dan keperluan asas masih semacam sama di zaman Jepun meski Sabah merupakan sebuah wilayah yang kaya sumber.

Ahli2 perlimen yang konon mendahuluikan rakyat, tetapi kepentingan dan keselamatan Najib lebih diutamakan dan akhirnya ramai ahli2 parlimen hanya menjadi badut atau siburung beo yang merasa dirinya hebat meski yang dia suarakan hanyalah memperjuang pertahankan seorang yang dunia gelar super korup terkenal dan rakyat hidup dalam keadaan susah derita bakal merempat di negara sendiri.

Kesan ahli2 parlimen ada yang bercakap baik di dalam dan luar parlimen boleh dikatakan sebagai ahli Raja Lawak kesan terasakan lucu dan main, maka bolehlah mereka juga sama dilabel sebagai penerima anugerah RAJA LAWAK 2015 yang kesannya dunia luar ketawakan negara yang namanya Malaysia.

Negara Islam contoh, Islam Hadhari dan wawasan 2020 yang diimpikan jelasnya menjadi mimpi ngeri yang sama sekali tidak pernah kita jangka berlaku di bawah pimpinan seorang PM bernama Najib Razak.



ISMAILY BUNGSU
6/11/2015

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.