Followers

Saturday, October 17, 2015

TMJ Didakwa Seperti Tak Pernah Pergi Sekolah





Anak raja ini mungkin tak pergi Sekolah Kebangsaan, maka dia tak belajar sejarah Persekutuan Tanah Melayu..


Itu sebab dia tidak tahu, bahawa jika tidak kerana UMNO yang melawan Malayan Union, dan kebetulan kerabat dia yang mula2 tandatangan bersetuju serah negerinya kepada pemerintahan 

Mahkota Inggeris, agaknya dia hari ini. entah dimana, mungkin sama taraf dengan berpuluh keturunan Sultan dan Raja di Indonesia.. dan ada yang menjadi ahli muzik sahaja untuk menyara hidup walau pun dia menjadi pewaris pemerintah negeri ratusan tahun. 

Bila dia bercakap soal mahu bawa negeri keluar dari Malaysia.. nampak sangat kebodohannya. Maka janganlah marah sangat dengan orang yang bodoh.. pemakan dedak raja akan pasti buat komen atas posting ini.. Itu sebab Ali Abd Jalil menjadi pejuang.. 

Jika saya kata macam itu.. tradisii si Mantan PM Dr Mahathir Mohamad menangkap beberapa orang politik di Sabah kerana konunnya nak bawa Sabah, keluar dari Malaysia. pasti kena ISA atau di dakwa di Mahkamah.. yang kenyataan anak raja ini..kenapa tak ada orang nak buat report Polis..kita tengok Polis berani tak buka kertas siasatan.

Dipetik dari fb Zaharin Mohd Yasin

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.