Followers

Thursday, October 22, 2015

Permintaan Pandikar tak betul, kata Tony Pua


Permintaan Pandikar tak betul, kata Tony PuaKUALA LUMPUR - "Apa yang Tan Sri Speaker (Tan Sri Pandikar Amin Mulia) minta itu tidak betul", demikian sanggah Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua. 

Beliau berkata demikian ketika mengulas mengenai tindakan Speaker meminta pihak pembangkang mendedah dan menyenaraikan nama ahli Parlimen sebelum membentang dan membahas usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Dewan Rakyat, di Parlimen.
"(Adakah) 

Sebelum membentangkan sesuatu usul itu, kerajaan memerlukan nama ahli Parlimen yang bersetuju dengan usul tersebut? Mana boleh," bidasnya ketika ditanya mengenai isu tersebut.Pembangkang pada Rabu diminta menyerahkan senarai nama ahli Parlimen yang bersetuju menentang Najib berhubung undi tidak percaya.Pandikar dipetik sebagai berkata, ia sebagai langkah untuk meluluskan usul undi tidak percaya itu di Dewan Rakyat.

Tony dalam pada itu turut meminta ahli Parlimen BN untuk turut menyokong usul tersebut sekiranya tidak mempercayai pentadbiran Najib."Usul hanya dipersetujui selepas dibahas dalam Dewan, so (jadi) kena bahas dululah," katanya lagi.-SH

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.