Followers

Saturday, October 10, 2015

Najib tak peduli pasal negara, hanya mahu kedudukan kekal, kata Dr Mahathir


Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kerajaan hanya berminat untuk mengekalkan kedudukan Datuk Seri Najib Razak. – Gambar The Malaysian Insider oleh Seth Akmal, 10 Oktober, 2015.
 
Datuk Seri Najib Razak disifatkan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai seorang perdana menteri yang tidak peduli kepada sebarang situasi buruk yang melanda negara, termasuk ketika Malaysia mengalami kejatuhan nilai ringgit.

Negarawan bersara itu mendakwa, yang menjadi keutamaan Najib ialah untuk mengekalkan kedudukannya dengan menggunakan wang.

"Kerajaan ini hanya berminat untuk mengekalkan kedudukan Najib, beliau tidak kisah mengenai hal lain, bukan mengenai bagaimana untuk mengumpul hasil dan membangunkan negara, bukan begitu.

"Beliau (Najib) pernah berkata kepada saya, wang itu raja. Beliau harap, dengan menaburkan wang, rakyat akan memberi sokongan," katanya pada sebuah forum di Brickfields, Kuala Lumpur hari ini.

Beliau berkata Najib mengabaikan nasihat beliau yang rakyat tidak akan menyokong kerajaan Barisan Nasional hanya dengan menghulurkan pemberian RM500 menerusi program Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

"Jadi, dia tak peduli sama ada negara ini dalam keadaan baik atau tidak, ringgit jatuh, dia tak peduli, dia kata itu normal... akan pulih semula.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.