Followers

Saturday, September 19, 2015

Yang Bawa Lari Kerusi, PAS Akan Kejar... -Pengarah P'raya PAS. Posted by Ibnu Hasyim



YANG bawa lari kerusi PAS akan dikejar. Bahkan PAS akan kejar walaupun melalui pertandingan 3 penjuru dalam pilihan raya akan datang. Hal ini dapat dilihat melalui kenyataan Pengarah Pilihan Raya PAS Datuk Mustafa Ali.

"Mana-mana bawa lari kerusi, kerusi itu tetap kerusi PAS. PAS akan bertanding itu. Kalau (mereka) nak bertanding juga, 3 penjuru," kata Mustafa di Terengganu, menurut laporan Harakahdaily hari ini.

PAS akan tetap bertanding meletakkan calonnya di kerusi bekas wakil rakyatnya yang bertindak keluar parti, kata pengarah pilihan rayanya Datuk Mustafa Ali. Tanpa merujuk secara langsung kepada mana-mana pihak, kenyataan beliau itu dipercayai ditujukan kepada bekas pemimpinnya yang menyertai parti baharu, Parti Amanah Negara (Amanah).

Walaupun begitu, Datuk Mustafa Ali berkata, PAS akan meneruskan kerjasama politik dengan PKR tetapi tidak dengan DAP dan parti baharu. Beliau berkata demikian ketika berucap di majlis perasmian Himpunan Harapan Semua (Harap) 3.2 di Kampung Pulau Serai, Dungun malam tadi.

Portal rasmi PAS itu juga memetik Mustafa sebagai berkata, parti itu berkemungkinan akan bertanding lebih banyak kerusi pada pilihan raya umum akan datang

"Di (kerusi) mana? (Itu) jabatan pilihan raya sedang kaji hendak tambah daripada pilihan raya yang lepas," beliau dipetik berkata.

Portal sama turut melaporkan, PAS akan meneruskan kerjasama politik (tahaluf siyasi) dengan PKR tetapi tidak dengan DAP dan parti baharu. Namun, PAS tidak menghalang PKR bekerjasama dengan DAP, kata Mustafa pada majlis yang sama.

"Kita masih tahaluf dengan PKR, tapi dengan DAP dan parti baharu kita tak ada tahaluf," katanya. (IH)

Abdul Hadi Dalam Program 10,000 Langkah Bersama Presiden PAS
Presiden PAS, Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang memula acara 10,000 langkah bersama Presiden pagi tadi kira-kira jam 9.00 pagi di Himpunan Harapan Semua (Harap) 3.2 di Kampung Pulau Serai, Dungun, Terengganu.
Dianggarkan lebih 5,000 peserta bersama dalam acara berjalan kaki sejauh 10km ini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.