Followers

Tuesday, September 15, 2015

VIDEO - Mahathir - BERSIH 4 Bukan Perkauman Dan Baju Merah Tak Berjuang Untuk Melayu


'Baju merah' tak berjuang bagi Melayu, kata Mahathir

Tun Dr Mahathir Mohamad menafikan tanggapan bahawa himpunan 'baju merah' yang dijadualkna esok mahu mempertahankan orang Melayu. Beliau juga menafikan dakwan sesetengah pihak bahawa himpunan BERSIH 4 adalah bersifat perkauman dan berkata semua bangsa hadir bersama pada perhimpunan hujung bulan lalu itu.

Tak payah la ada perhimpunan, kata Dr M

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menolak tanggapan bahawa perhimpuan baju merah esok adalah untuk mempertahankan orang Melayu atau pun BERSIH 4 adalah rasis.

"BERSIH 4 bukan rasis, semua bangsa ada bersama.

"Jadi (baju merah) nak jadikan perhimpunan BERSIH ni rasis supaya kononnya mereka berjuang untuk orang Melayu.

"(Tetapi) mereka tidak berjuang untuk orang Melayu. Tak payah la ada (perhimpunan)," kata Dr Mahathir kepada pemberita di Putrajaya hari ini.

Kumpulan Baju Merah, dipimpin oleh Ketua Umno Sungai Besar Datuk Jamal Md Yunos akan menyertai Himpunan Rakyat Bersatu di Padang Merbok, Kuala Lumpur esok.

Perhimpunan itu pada mulanya dikenali sebagai Himpunan Maruah Melayu sebelum penganjurnya, kumpulan silat PESAKA, memberitahu media bahawa ia untuk semua rakyat Malaysia.

Perhimpunan esok dirancang sebagai reaksi kepada BERSIH 4 pada penghujung bulan lalu yang mendapat sokongan meluas tetapi dikaitkan media arus perdana dan pemimpin kerajaan dengan dominasi Cina dan DAP.

Isu gambar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dipijak dalam perhimpunan itu juga dibangkitkan meluas sebelum ini.

Mahathir hadir dalam kedua-dua hari perhimpunan itu bagi menyatakan bantahannya kepada pentadbiran Najib yang sedang terasak dengan pelbagai dakwaan.

- mkini

NI apa yang Nik Abduh merepet ni, jenis muka tak tahu malu DAP mungkin boleh terima Pas jika... JOHOR BAHRU: Peluang Pas untuk menyertai PR‎ 2.0 masih cerah sekiranya ada pertemuan dan perbincangan bersama DAP, kata Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz. Menurut beliau, DAP tidak mustahil mengubah keputusan (tidak mahu penyertaan Pas dalam Pakatan) jika terdapat pertemuan yang membolehkan kedua-duanya bersemuka bagi menangani krisis dihadapi. "Dalam politik, musuh boleh menjadi kawan dan kawan boleh menjadi musuh, yang menentukan ialah perbincangan. "Bagaimanapun, setakat ini kita tidak menerima permintaan (dari DAP) berhubung perkara itu," kata beliau dalam sidang media mengenai pelantikan 13 Ahli Jawatankuasa (AJK) Dewan Pemuda Pas Johor Bahru, di Ibu Pejabat parti itu, hari ini. Ahli Parlimen Pasir Mas itu diminta mengulas sama ada pihaknya yakin DAP akan menyokong penyertaan mereka dalam PR 2.0 yang sedang dirancang. -Bernama-

Copy the BEST Traders and Make Money (One Click) : http://ow.ly/KNICZ

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.