Followers

Wednesday, September 23, 2015

POLITIK + MUSUH

Ismaily Bungsu C's photo.

SAYA ini kamu suka atau tak suka, itu sama sekali saya tak peduli sebab saya tetap denga pendirian saya.
Suka atau tak suka itu hal kamu dan saya tidak ada sebutir pasirpun harap mahu jadi calon untuk pujuk kamu mengundi saya dan itu sebab saya tidak peduli, ramai pengikut atau tidak itu saya tidak peduli.

Tapi di sini saya cakap sama kamu kesan tabiat kamu bahawa jangan lupa seorang sama pejuangan dalam politik kamu musuhi, maka itu undang banyak musuh.

Misalnya kamu musuhi saya dan saya juga ada orang2 saya termasuk anak bini, famili dan sahabat2, sekali dimusuh sekurang2nya saya bisa tulis dan pengaruhi orang2 saya untuk tidak mengundi kamu dan sekurang2nya ada yang akan percaya dengan kata-kata saya/lalu bayangkan berapa orang yang bakal tidak mengundi kamu?

Misalnya dalam satu kawasan kamu menang 20,000 undi, sedang teman kamu mendapat undi 20,001, sedang yang 10 orang itu adalah anak2, famili saya dan itu bukankah kerugian namanya?

Kedua seperti saya jelaskan jika kamu dapat pujuk seorang dua ahli parti lain pembangkang misalnya selain ahli PKR, maka itu jelas kamu berjaya bisa dapatkan 100-1000 pengundi baru dan itulah yang saya namakan keberuntungan.

Nah, apakah yang saya perkatakan ini tidak benar?

Sekali lagi saya katakan, kamu musuhi saya itu tidak mengapa dan saya tak kesah sangat kala saya bukan mahu jadi politikus macam tikus, itu saya tidak peduli/silakan dan tugas saya hakikat hanya menjelaskan apa yang benar dalam dunia politik dan hubungan kemanusiaan sejagat.

Kala membaca nota2 saya tidak semesti benar tetapi kamu boleh hujah dan tunjuk jalan/agumentasi sebab inilah cara hidup yang sama kita terokai untuk sama di laluan Allah memakmurkan umat di sekitar.


ISMAILY BUNGSU
sabah
23/9/2015

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.