Followers

Sunday, September 6, 2015

Pembangkang Guna Taktik Jejaskan Reputasi Untuk Jatuhkan PM - Ahmad Maslan


Pembangkang Guna Taktik Jejaskan Reputasi Untuk Jatuhkan PM - Ahmad MaslanKENINGAU: Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan berkata pihak pembangkang ketika ini sedang menggunakan taktik menjejaskan reputasi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bagi menjatuhkan kepimpinan beliau.

Ahmad berkata hal ini dapat dilihat menerusi pelbagai fitnah dan tuduhan tidak berasas dilemparkan ke atas Najib yang juga Presiden Umno sebagai usaha merosakkan reputasi serta imej beliau bagi menimbulkan persepsi buruk rakyat terhadap kepimpinannya.

Taktik itu merupakan antara perangkap pihak pembangkang bagi memastikan Najib tidak lagi menjadi tunjang utama dalam Pilihan Raya Umum ke-14 nanti, katanya kepada pemberita selepas majlis dialog isu-isu semasa bersama Umno Bahagian Keningau dan Pensiangan di sini, Sabtu.

Mengulas lanjut, Ahmad berkata pihak pembangkang turut dilihat membuat cubaan 'membunuh' 1Malaysia Development Bhd (1MDB) dengan memanipulasi fakta mengenai syarikat itu sehingga menimbulkan keraguan dan mengelirukan rakyat.

Selain itu, katanya, terdapat juga usaha untuk menggoncang kekuatan dalaman Umno dan Barisan Nasional memandangkan kekuatan tersebut dilihat sebagai punca kemenangan pada Pilihan Raya Umum ke-13.

Sehubungan itu, Ahmad mengingatkan semua pemimpin serta anggota Umno di seluruh negara supaya tidak terperangkap dengan taktik kotor pembangkang itu kerana ia akan melemahkan parti.

"Jangan masuk perangkap (sehingga) memecahkan kekuatan Umno. Jika kekuatan Umno pecah maka kita akan lemah untuk (menghadapi) Pilihan Raya Umum ke-14 nanti," katanya.

Mengulas penganjuran Bersih 4 yang mendapat sokongan di luar negara, Ahmad berkata Umno juga boleh berbuat demikian dengan menyatakan sokongan kepada kerajaan memandangkan Kelab Umno turut berada di 70 lokasi seluruh dunia.

"Jika kita minta Kelab Umno di seluruh dunia itu bangkit menyokong (kerajaan) ia juga kelihatan ada sokongan dari seluruh dunia, bukan begitu? kita cuma tunggu masa bila nak mengaktifkan bila perlu," katanya.

Terdahulu, dalam majlis dialog, Ahmad memberi penerangan berkenaan isu-isu semasa yang menjadi kontroversi ketika ini termasuk mengenai dana RM2.6 bilion, 1MDB serta Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) yang menurut beliau digunakan pihak pembangkang sebagai perangkap menjatuhkan kerajaan.-- Bernama

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.