Followers

Sunday, September 13, 2015

Kuasa tentu nasib pemimpin hanya di hujung jari


Najib Tun Razak

PEKAN - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan bahawa setiap individu pada zaman kini memiliki 'senjata' melalui hujung jari sahaja untuk menjatuhkan seseorang pemimpin.
Beliau berkata, 'senjata' yang dimaksudkan ialah kewujudan media baru yang menjadikan sebarang penyebaran mengenai sesuatu maklumat mahupun fitnah terlalu mudah dan meluas.

 "Jika dilihat dari sudut sejarah, krisis (politik) yang dilalui sekarang tidaklah seteruk dulu...tetapi satu faktor yang membezakan situasi iaitu kini sudah ada media sosial (baru).

"Dulu kalau hendak hina, kutuk atau aibkan pemimpin memang tiada saluran, pilihan yang ada hanya buat surat layang dan ia memerlukan banyak kerja seperti mesin taip, pencetak, kertas...tapi sekarang senjata terletak di hujung jari sahaja, boleh cakap benar, boleh fitnah, boleh separuh benar, separuh fitnah," katanya ketika merasmikan Mesyuarat Perwakilan Umno bahagian Pekan di Dewan Konvensyen Sultan Haji Ahmad Shah, di sini, hari ini.

 Najib berkata, media sosial kini menjadi senjata paling berbisa pihak tidak lawan untuk meracuni fikiran rakyat sehingga segala kebaikan pemimpin tidak bererti sama sekali.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.