Followers

Tuesday, June 9, 2015

Lari terkejut dengan keputusan hakim

 

GEORGETOWN - Seorang lelaki yang baharu dijatuhi hukuman oleh hakim mahkamah sesyen di sini nekad melarikan diri ketika prosidingnya sedang berlangsung pagi hari ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 pagi itu, lelaki berusia 27 tahun didapati bersalah kerana terbabit kes rompakan bersenjata.

Ketika kejadian Timbalan Pendakwa Raya, Charanjit Singh memohon mahkamah mengenakan hukuman berat terhadapnya.

Dia yang terkejut dengan keputusan hakim bertindak berlari keluar dari kamar mahkamah namun gagal meloloskan diri apabila diberkas oleh anggota polis dan pengawal keselamatan ketika berada berhampiran pintu masuk.

Tertuduh kemudian dibawa semula dengan tangan bergari ke dalam kandang tertuduh selepas 15 minit meloloskan diri.

Hakim Zulhazmi Abdullah kemudian menjatuhkan hukuman enam tahun penjara dan dua sebatan terhadapnya.

Terdahulu, lelaki berkenaan didakwa merompak Norhaizam Borhan, 36, di tandas awam Jalan Masjid Kapitan Keling, di sini, kira-kira jam 4.30 petang pada 16 September 2013.

Dia yang bekerja sebagai pembantu kedai didakwa menggunakan senjata kerambit serta merampas wang tunai RM400, telefon pintar Samsung Galaxy S4 dan Samsung Corby milik mangsa.

Semantara itu, peguam tertuduh, RSN Rayer berkata, anak guamnya itu tidak akan didakwa kerana kesalahan melarikan diri kerana sudah memohon maaf kepada mahkamah.

"Saya bagi pihak anak guam sudah memohon maaf dengan tindakannya itu... cubaannya melarikan diri kerana terlalu terkejut selain keliru selepas mendengar keputusan bersalah dibacakan terhadapnya," katanya. - SH

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.