Followers

Monday, August 17, 2015

Umno terkenal seantero dunia, kata Rahman Dahlan

Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata Umno merupakan parti yang sentiasa mendengar denyut jantung rakyat serta tidak rasis.

Umno merupakan parti terkuat dan dikenali seantero dunia terutamanya di negara Islam, kata Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Abdul Rahman Dahlan.

"Jangan kata kita tidak mampu untuk berdepan dengan pilihan raya, kita berani... sekarang kita (Umno) memiliki 88 kerusi di Parlimen dan kita ada 9 negeri yang mempunyai menteri besar dan ketua menteri daripada 14 buah negeri, jangan kata Umno lemah," katanya.

Beliau menyatakan demikian ketika timbul gesaan supaya ahli Umno mempersiapkan diri dari sekarang untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang.

Abdul Rahman yang juga ahli Majlis Tertinggi Umno berucap merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Bagan dekat di Bukit Mertajam hari ini.

Beliau berkata Umno juga merupakan parti yang sentiasa mendengar denyut jantung rakyat serta tidak rasis.

"Sudah termaktub dalam perlembagaan Umno bahawa parti itu dituntut untuk tidak mengetepikan hak-hak kaum lain," katanya. – Bernama,
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/umno-terkenal-seantero-dunia-kata-rahman-dahlan#sthash.B9yZZJqs.dpuf

 

See more at: http://www.themalaysianinsider.com.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.