Followers

Monday, August 10, 2015

2 Pegawai Tinggi SPRM Jumpa JPA Dan KSN Hari Ini




Dua pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang ditukarkan serta merta ke Jabatan Perdana Menteri (JPM) dua hari lepas akan menemui Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal dan Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr Ali Hamsa hari ini bagi membincangkan pertukaran mereka.

Sehubungan itu Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim meminta semua pihak bertenang kerana isu pertukaran kedua-dua pegawai itu akan diselesaikan dengan cara terbaik.

"Saya yakin walaupun isu ini urusan pentadbiran, kerajaan akan menanganinya dengan baik. Kita tidak mahu orang ramai hilang kepercayaan kepada agensi-agensi penguatkuasaan," katanya dalam sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat perhubungan Umno negeri Perlis di Padang Besar semalami.

Shahidan mengulas isu pertukaran dua pegawai SPRM tersebut, Pengarah Bahagian Operasi Khas (BOK) SPRM, Datuk Bahri Mohamad Zin; dan Pengarah Komunikasi Strategik SPRM, Datuk Rohaizad Yaakob.

Bahri mengetuai BOK, bahagian yang menyiasat SRC International Sdn Bhd dalam isu (1MDB) manakala Rohaizad menerima rombongan pemimpin pembangkang di Ibu Pejabat SPRM Putrajaya dan berdialog dengan mereka.

Shahidan yang juga pengerusi badan perhubungan Umno Perlis berkata Umno negeri itu akan membuat persiapan untuk menyambut Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak untuk merasmikan persidangan ketiga-tiga Umno bahagian Kangar, Padang Besar dan Arau secara berkelompok.

Bernama difahamkan persidangan itu akan berlangsung di Dewan 2020 pada 23 Ogos ini yang dijangka dihadiri lebih 12,000 orang.

"Jumlah kehadiran mungkin lebih kerana ahli-ahli Umno ternanti-nanti ucapan perdana menteri berhubung kemelut politik semasa dan media sosial," kata Shahidan.

- Bernama


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.