Followers

Friday, June 19, 2015

VIDEO - Inilah kerja UG di parlimen....makan gaji buta.

 
Zack Ahmad's photo.

Datuk Mahfuz Omar (PAS-Pokok Sena) dilaporkan berang kerana tidak puas hati dengan kerajaan yang melengah-lengahkan untuk menjelaskan pendirian mereka mengenai pelaksanaan hudud di Kelantan. 

Beliau berkata demikian sewaktu pertukaran speaker kepada Tan Sri Pandikar Amin Mulia di Parlimen hari ini, Mahfuz menyindir kerajaan yang tidak menyokong Rang Undang-undang persendirian PAS untuk membolehkan pelaksanaan hudud di negeri itu.

Baca di sini Kenapa Mahfuz yang beriya-iya bertanyakan mengenai RUU Hj Hadi nih? 

Sedangkan Hj Hadi sendiri tidak tidak pernah hadir disepanjang sesi parlimen kali ini yang seolah-olahnya dia sendiri tidak berminat nak tahu perkembangan mengenainya? . Lihat videonya di sini Dan apa ceritanya pendekar kuntau Siku dan Lutut vellfire? Juga panglima cakar cakau Nik Abduh? 

Kenapa mereka ini tidak berani berani berdepan dengan pandikar Amin? YB Wong Chen ada ceritanya berikut : Kedua, Parlimen akan bersidang sehingga 6.30 petang. 



Pengumuman ini oleh Menteri, Ahli Parlimen Mahfuz Omar kumpulan PAS progresif berdiri dan sinis berkata kerajaan BN telah sekali lagi dari segi teknikal tidak membenarkan rang undang-undang hudud Hadi Awang untuk dibahaskan. 

Mahfuz sedang menarik reaksi TIDAK ada dari kumpulan ulama yang berdiri untuk memperjuangkan rang undang-undang Hadi Awang. Semua Ahli Parlimen Ulama tersipu-sipu malu terus duduk diam termasuk YB Nik Abduh.

Jadi tidak ada ia. Di luar Dewan ulama memperjuangkan hudud sebagai panggilan kudus, tetapi dalam Dewan, mereka tidak ambil kisah untuk mempersoalkan keputusan pincang oleh Menteri.


PERKUKUHKAN PAKATAN RAKYAT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.