Followers

Saturday, June 13, 2015

Tun M akui media memburukkan legasinya sebagai serangan balas - Faiz Zainudin

 
mahathir

Beliau tidak melenting sebaliknya mencabar pihak yang terlibat supaya memburukkan projek-projek mega lain.

KUALA LUMPUR: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengaku penyokong Datuk Seri Najib Tun Razak mula menyerang balas dengan memburukkan projek-projek besar yang diwujudkan oleh beliau.

Tidak melenting dengan taktik itu, Dr Mahathir sebaliknya menyampaikan mesej sinis kepada pihak terbabit.

Katanya, selain Perusahaan Otomobil Nasional (PROTON) banyak lagi projek- projek buruk yang dibuat ketika berkuasa yang boleh dijadikan sasaran serangan.

Antaranya, kata Dr Mahathir, Projek Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS), Menara Berkembar KLCC dan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

“Sesetengah orang anggap ia cubaan jatuhkan (burukkan Proton). Ada banyak benda buruk yang saya buat.

“Contohnya,PLUS Mungkin kita patut letupkannya. Malah Menara Berkembar, KLIA semua benda ini adalah perkara buruk yang saya buat,” katanya kepada pemberita pada sidang media Persidangan Antarabangsa ‘Plight of the Rohingya Part II : Crime Agains Humanity’ pada Jumaat.

Beliau diminta mengulas dakwaan bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin yang berkata beliau telah mendapat maklumat bahawa media prokerajaan terutama TV3 cuba memburuk-burukkan produk kereta nasional itu.

Zainuddin membuat dakwaan itu selepas beberapa blog yang tidak puas hati dengan TV3 menerusi siaran beritanya, Buletin Utama, yang menyerang Dr Mahathir dengan mmemburukkan legasi yang ditinggalkan Bapa Permodenan Malaysia itu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.