Followers

Sunday, June 7, 2015

Muktamar PAS : Umno Tidak Seburuk Firaun...


Bunga Bunga Dah Ada Dah Beb... Kah Kah Kah Ya ke apa yang gua baca ini seperti apa yang lu orang baca beb...

"Umno Tidak Seburuk Firaun", biar BETIK Tuang Presideng PAS... kalau Umno Tak Seburuk Firaun habis tu Umno Seburuk siapa Tuang Presideng PAS, Tuang Guru Haji Abdul Hadi Awang.

Kenapa Tak Cakap Awal-Awal dari dulu-dulu lagi yang Umno tu Tidak Seburuk Firaun... kah kah kah !.

Apa itu sudah Tukar ka Tuang Presideng... itu Amanat Hadi mana mahu kasi taruk Tuang Presideng, mahu kasi sama itu Wala'un-Wala'un suruh simpan bawah karpet ka Tuang Presideng.

Ini macam beb gua sudah kena buang lah itu Amanat Hadi yang lama. Lu orang tak ada simpan ke beb Amanat Hadi yang lama tu, kalau ada baik aje buang beb... kah kah kah !.

Kalau lu orang nak tahu Amanat yang lama tu adalah seperti Harta Pusaka Peninggalan Bapak gua beb (Al-Fateha), bapak gua punya lah Sayang dengan Amanat tu siap di Frame kan Amanat tesebut, kemudian Amanat tu pulak digantung tempat yang boleh orang lain tengok beb.

Lebih kurang macam buat Promosi lah iaitu dekat Pintu Masuk depan rumah... kah kah kah !.

Lu orang bayangkan betapa Taksub nya Bapak gua dengan Amanat Hadi tersebut beb, dan begitu juga lah Benci nya Bapak gua dengan Umno. Andai kata jika ada saja di dengar nya orang Mengkritik Amanat tersebut maka Bapak gua akan mula mencari Pasal dengan orang tersebut beb, tapi orang Kampung dah Faham buat dek aje le... kah kah kah !.

Begitu lah kisah nya bagaimana Sayang nya Bapak gua dengan Amanat Hadi, rasa nya dalam satu hari mesti tak banyak pun sekali mesti dan tetap ada terpancul nama Tuang Guru Haji Hadi dari mulut Bapak gua.

Sampai lah Akhir Hayat Bapak gua tetap berpegang dengan Amanat Hadi tersebut, tak ada lah pulak Bapak gua berkata Jangan Lawan Umno... kah kah kah !.

Andai kata lah Bapak gua masih Hidup... entah lah sama ada beliau akan Menerima Amanat Hadi yang Baru ni atau tetap berpegang dengan Amanat Hadi yang Lama, kalau Bapak terima maka jadi lah Bapak seperti Wala'un-Wala'un yang ada sekarang ni kot beb. Tapi rasa nya Tak Mungkin Bapak gua terima beb, atas sebab gua pun Tak Terima beb... kah kah kah !.

Nampak nya beb Bunga-Bunga dah mula Berputik dah tu... itu baru Mukhadimah aje tu kot, tapi Bayang-Bayang dah ada lah dah cuma Tak Terang aje lagi, mungkin kena tunggu Jana Kuasa Tambahan untuk lagi Terang. 


Cantik sungguh Tuang Presiden punya Ucapan dengan mengaitkan Perempuan Cemburu lah dan siap ada Perpatah Arab lagi tu beb... kah kah kah !.

Kalau mengikut Firasat gua akan berlaku apa yang dikatakan Perpaduang PAS dengan Umno tersebut, mungkin ianya akan bermula dengan Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14). 


Terjadi nya atau Tidak Kerajaang Perpaduang ia nya bergantung sama ada Perpaduang PAS dan Umno Menang atau tidak dalam PRU14.... tapi untuk bergabung amat lah cerah... kah kah kah !.

sumber MI hemmmmm..... penyembelihan hidup-hidup pemimpin-pemimpin pas yang tidak berstatus ulama' adalah rancangan permulaan sebelum melangkah lagi jauh kepada terjadi nya perpaduang pas umno... cerdik-cerdik... kah kah kah !.


Dicatat oleh Mat Indera Sipejuang

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.