Followers

Tuesday, May 12, 2015

KERAJAAN BN PERAK AKAN TUMBANG?

Yang jelas peraturan undang2 tubuh kerajaan Perak, setiap yang menjadi calon hendaklah yang bermastatutin di di Perak dan jika sebaliknya itu jelas melanggar peraturan yang sedia ada.
Kelihatannya YB Rungkup dan Manong yang menang di PRU13 jelas melanggar peraturan yang berkenaan.

Ismaily Bungsu C's photo. Kesannya mahkamah persekutuan akan membuat keputusan tanggal 13 Mei ini sekitar jam 9 pagi sama ada sah atau sebaliknya.

Kedudukan BN di Perak punya 31 kerusi, sementara PR punya 28 kerusi dan di PRU13 lalu BN hanya mendapat majoriti 613 orang di Rungkup dan di Manong pula sekadar majoriti 231 undi.

Jika kedua kerusi yang menang tipis itu boleh didapatkan oleh PR, maka kedudukannya PR punya 30 kerusi dan BN punya 29 kerusi yang membawa makna kerajaan BN runtuh.

Kesan masalah rakyat susah kesan GST dan kemudian terlalu banyak skandal berlaku di Malaysia ini yang menyebabkan rakyat risau dan keputusan di Rompin dan Pematang Pauh memperlihat undi BN menurun.

Jika kedua kerusi berkenaan memang jatuh ke PR, maka sekali lagi kerajaan BN di Perak akan berputih mata dan kerajaan di sana semula diperintah oleh kerajaan PR.

Kita tunggu sajalah tanggan 13 Mei, 2015 ini nanti.

Ini kalilah!



ISMAILY BUNGSU
pengarah komunikasi PKR Sabah

 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.