Followers

Tuesday, May 5, 2015

BILA LAGI PRESIDEN PAS NAK NAFI BERITA INI?

Rupanya Presiden PAS sedang berdakwah di Singapura. Patutlah tak muncul di Permatang Pauh.

   

Mengikut tarikh, akhbar Today online itu terbit pada 30 April 2015. Hari ini 5 Mei 2015. Maknanya sudah 5 hari berlalu. Masih belum dengar penafian dari Presiden PAS.

Bila lagi nak nafi?

Tunggu apa lagi?

Berikut terjemahan sebahagian dari berita tersebut mengikut Google Translator:

Dalam temu bual dengan TODAY minggu ini, Presiden Pas Abdul Hadi Awang menyalahkan ketidaktentuan politik Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO), parti terbesar di negara ini yang mengetuai Barisan Nasional (BN) yang memerintah.

"Apa yang berlaku adalah kerana kelemahan UMNO itu sendiri. Ia bukan kerana Mahathir, Najib, mahupun Abdullah Badawi, "katanya, merujuk kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan dua pemimpin sebelumnya, Encik Badawi dan Dr Mahathir Mohamad.

Encik Hadi, 67, berkata, ia tidak terlalu lewat untuk "pembetulan boleh dibuat" dalam bentuk kerajaan perpaduan yang melibatkan semua parti politik utama dan tidak ada pembangkang.

Ia adalah satu idea yang mula-mula dicadangkan pada tahun 2008, berikutan pilihan raya ke-12 di negara ini amnya, apabila perbalahan politik dalam siri pilihan raya kecil menyebabkan beliau menyeru penggubal undang-undang untuk sebaliknya memberi tumpuan kepada memberi khidmat kepada rakyat.

Walaupun cadangannya tidak mendapatkan traksi pada masa itu, beliau percaya bahawa terdapat keperluan yang lebih besar ke arah perpaduan nasional sekarang.

"Apa yang saya rasa hari ini adalah bahawa perubahan perlu dibuat. Kita sedar bahawa dalam UMNO, masih terdapat individu yang berkebolehan. Cuma ada yang terperangkap dalam keadaan sekarang. Saya cadangkan bahawa semua pihak datang bersama-sama untuk menyelamatkan negara ini, "katanya.

Nak tanya juga, adakah ini maknanya PAS sudah anggap GST yang menzalimi rakyat marhein itu tak haram lagi?


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.