Followers

Wednesday, April 8, 2015

BN Selangor sifatkan Azmin ‘politikus profesional’ OLEH JAMILAH KAMARUDIN


Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali dikatakan tidak mengurus dengan bijak dan hanya menyalahkan pihak lain, kata Penyelaras Adun Barisan Nasional Selangor Mat Nadzari Ahmad Dahlan.

Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali dikatakan tidak mengurus dengan bijak dan hanya menyalahkan pihak lain, kata Penyelaras Adun Barisan Nasional Selangor Mat Nadzari Ahmad Dahlan.

Barisan Nasional (BN) menyifatkan Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali bukanlah pengurus negeri yang baik, sebaliknya hanya seorang politikus profesional apabila masih tidak memuktamadkan perjanjian air dan hanya menambahkan kekeliruan rakyat, kata Mat Nadzari Ahmad Dahlan.

Penyelaras Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) BN Selangor itu berkata, Azmin kini menyalahkan Peguam Negara apabila tidak menasihati Putrajaya meneliti terma perjanjian sebelum menandatanganinya.

Pada masa sama, tidak mempersoalkan peranan penasihat undang-undang negeri yang sepatutnya bertanggungjawab menyediakan pelan perjanjian air yang sesuai sehingga wujudnya pertikaian.

"Saya melihat beliau lebih kepada seorang politikus profesional. Dia tidak bergerak bijak sebagai pengurus profesional yang mengurus sebuah negeri yang mempunyai kepentingan yang sangat besar kepada rakyat Selangor, tetapi seluruh rakyat.

"Ini negeri termaju dan kita hendak beliau menggunakan sistem urus tadbir yang baik bukan 'flip flop' hari ini cakap lain esok cakap lain dan mengambil pendekatan mengeliru dan menggelisahkan rakyat secara keseluruhan," katanya kepada pemberita di lobi Dewan Annexe, Shah Alam, hari ini.

Adun Batang Kali itu juga mengritik Azmin yang mencalarkan usaha 5 tahun Khalid sebelum ini menyediakan pelan penstrukturan air.

"Dia meletakkannya jauh ke bawah dan tidak setanding dengan kerajaan hari ini (sedangkan) itu kerajaan Pakatan Rakyat juga.

"Hari ini dia menidakkan kembali apa yang diusahakan Khalid pada ketika itu," katanya.

Ditanya dakwaan Azmin Khalid kini 'rakan baru' BN apabila bersekongkol menyerangnya berkenaan isu air, beliau menafikannya.

"Dia (Khalid) mempunyai pandangan dan fakta sendiri, sama sekali bukan tempat BN buat rujukan.

"BN tidak bergantung kepada Khalid mengutarakan masalah berbahas," katanya.


- See more at: http://www.themalaysianinsider.com.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.