Followers

Monday, March 30, 2015

Tukar slogan #Kita Lawan- Saravanan - Faiz Zainudin

 Saya risau penggunaan slogan itu mungkin menyebabkan belia yang berwibawa di Selangor tidak menyertai lagi aktiviti sukan.

saravanan

KUALA LUMPUR: Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk M. Saravanan menggesa kerajaan Negeri Selangor untuk segara menukar slogan #Kita Lawan yang digunakannya sebagai slogan rasmi sukan Malaysia (Sukma 2016) di Sarawak nanti.

Jelas beliau, slogan #Kita Lawan sebelum ini jelas digunakan pihak pembangkang untuk menentang kerajaan dan ia akan menimbulkan persepsi negatif dalam kalangan belia terhadap slogan tersebut.

“Saya risau penggunaan slogan itu mungkin menyebabkan belia yang berwibawa di Selangor tidak lagi menyertai aktiviti sukan.

“Ini akan merugikan golongan beliau dan industri sukan negara,” katanya ketika ditemui pemberita di Parlimen.

Sehubungan itu, beliau berharap pihak yang bertanggungjawab bertindak membetulkan keadaan kerana perkara ini telah menimbulkan ketidakpuasan hati banyak pihak terutamanya golongan muda negara.

“Saya harap mereka tidak libatkan politik dengan sukan. Jangan bagi jenama politik terhadap sukan negara dan saya gesa supaya pihak kerajaan Selangor tukar slogan #Kita Lawan kepada slogan lain yang lebih bersemangat kesukanan,” tegas beliau.

Sebelum ini, Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pembangunan Muda, Sukan, Kebudayaan dan Pembangunan Usahawan, Amirudin Shari mengumumkan slogan itu selepas mempengerusikan mesyuarat dengan persatuan sukan di negeri itu pada Jumaat

#Kitalawan dipilih menjadi slogan kegunaan dalam kalangan atlet oleh kerajaan Selagor mewakili negeri tersebut sekali gus menjadikan beberapa pihak tidak berpuas hati malah kecewa dengan sikap kerajaan itu yang menggunakan politik dalam semangat kesukanan.


FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.