Followers

Saturday, February 14, 2015

Lahirnya seorang lagi pejuang PAS !

Saya gembira bila baca berita penyertaan bekas mejar Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Zaidi Ahmad ke dalam PAS. 

PAS memerlukan orang macam Zaidi yang berani dan tegas menyatakan keadilan.Beliau jenis yang berani menyatakan kebenaran walaupun kebenaran itu pahit! 

Beliau berani tampil ke depan untuk menentang salah laku pihak berkuasa tanpa berasa takut periuk nasi keluarga sendiri terjejas. 

Tentunya sikap dan pendirian beliau itu akan tetap utuh dan diteruskan dalam perjungannya bersama PAS nanti. 

Saya berharap Zaidi akan teguh berpegang dengan apa yang pernah Tuan Guru Presiden pesan kepada seluruh ahli PAS: 

"Benar adalah amanah. Bohong adalah khianat.Dimana rakyat diminta bercakap benar. Pemimpin itu tak betul, katakan tak betul. Pemimpin itu salah, beritahu salah! 

Keberanian dan ketegasan Zaidi terbukti apabila sanggup dipecat dari perkhidmatannya sebagai pegawai berpangkat Mejar di TUDM. "Saya akan menjadi ahli PAS. 

Saya sedang menunggu MyKad saya sebagai rakyat biasa," katanya yang "Saya lebih (cenderung) kepada Islam, sebab itu saya pilih Parti Islam Se-Malaysia (PAS). 


Saya mahu menyumbang dengan cara ini," katanya di sini
Lahirnya seorang lagi pejuang PAS ! Saya gembira bila baca berita penyertaan bekas mejar Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Zaidi Ahmad ke dalam PAS. PAS memerlukan orang macam Zaidi yang berani dan tegas menyatakan keadilan.Beliau jenis yang berani menyatakan kebenaran walaupun kebenaran itu pahit! Beliau berani tampil ke depan untuk menentang salah laku pihak berkuasa tanpa berasa takut periuk nasi keluarga sendiri terjejas. Tentunya sikap dan pendirian beliau itu akan tetap utuh dan diteruskan dalam perjungannya bersama PAS nanti. Saya berharap Zaidi akan teguh berpegang dengan apa yang pernah Tuan Guru Presiden pesan kepada seluruh ahli PAS: "Benar adalah amanah. Bohong adalah khianat.Dimana rakyat diminta bercakap benar. Pemimpin itu tak betul, katakan tak betul. Pemimpin itu salah, beritahu salah! Keberanian dan ketegasan Zaidi terbukti apabila sanggup dipecat dari perkhidmatannya sebagai pegawai berpangkat Mejar di TUDM. "Saya akan menjadi ahli PAS. Saya sedang menunggu MyKad saya sebagai rakyat biasa," katanya yang "Saya lebih (cenderung) kepada Islam, sebab itu saya pilih Parti Islam Se-Malaysia (PAS). Saya mahu menyumbang dengan cara ini," katanya di sini

Copy and WIN : http://bit.ly/copy_win

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.