Followers

Wednesday, February 25, 2015

Anwar tak bersalah, kata Nurul Nuha selepas mohon pengampunan Agong

Anak kedua Datuk Seri Anwar Ibrahim, Nurul Buha mengatakan langkah memohon pengampunan Diraja oleh keluarganya hari ini kerana berlakunya pengetepian prinsip-prinsip keadilan dan pembelaan daripada penganiayaan fitnah ke atas bapanya. – Gambar fail The Malaysian Insider, 24 Februari, 2015. Anak kedua Datuk Seri Anwar Ibrahim, Nurul Buha mengatakan langkah memohon pengampunan Diraja oleh keluarganya hari ini kerana berlakunya pengetepian prinsip-prinsip keadilan dan pembelaan daripada penganiayaan fitnah ke atas bapanya.

Anak kedua Datuk Seri Anwar Ibrahim, Nurul Buha mengatakan langkah memohon pengampunan Diraja oleh keluarganya hari ini kerana berlakunya pengetepian prinsip-prinsip keadilan dan pembelaan daripada penganiayaan fitnah ke atas bapanya.

Keluarga Datuk Seri Anwar Ibrahim memohon pengampunan daripada Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah kerana yakin ketua pembangkang itu tidak bersalah dan berlaku penganiayaan terhadapnya, kata anak keduanya Nurul Nuha.

Penyelaras kempen #March2Freedom itu berkata, apa yang mereka lakukan hari ini merupakan inisiatif keluarga selepas berlakunya pengetepian prinsip-prinsip keadilan dan pembelaan daripada penganiayaan fitnah ke atas Anwar.

"Mahkamah mungkin sudah menjatuhkan hukuman bersalah, tetapi ayahanda kami tidak bersalah.

"Justeru itu kami membuat permohonan petisyen bersandarkan Perkara 42 Perlembagaan Persekutuan," katanya dalam satu kenyataan hari ini. – 24 Februari, 2015.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/anwar

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.