Followers

Saturday, December 6, 2014

Parti Politik Paling Korup !!


Cara Kera jaan UBN menghabiskan duit rakyat dan memperolehi duit dari rakyat memang terkenal dengan Haramjadah Lagi Celaka macam UMNO jugak. 
 
Semua Jabatan Kerajaan diarah menghabiskan peruntukkan tahunan mereka sebelum 1hb. Januari setiap tahun kerana memudahkan audit biarpun perbelanjaan itu dikatakan membazir.

Bagi tahun seterusnya telah ada peruntukkan baru. Mereka bukannya tahu berjimat. Bagi pihak penguatkuasaan pula diwajibkan beroperasi bagi meneruskan usaha merompak rakyat.

Mulalah ada roadblock sana-sini, ada denda itu dan ini. Kesalahan dicari untuk memenuhi kuota sekurang-kurangnya 50 saman setiap hari bagi setiap daerah. Maka rasuah pun lebih bermaharajalela bagi menutup kesalahan pihak-pihak tertentu.

Diskriminasi dalam penguatkuasaan undang-undang terus subur. Kerana itulah semakin kuat undang-undang dilaksanakan semakin membarah pelanggaran ke atasnya.

Negara semakin tidak selamat kerana jenayah kian berleluasa akibat semua benda boleh dibeli dan boleh dirasuah. Undang-undang negara pun dah jadi seperti udang-udang yang dimiliki oleh Toke Udang Noah Omar dan otak para macainya.

Sebab itu aku tak heran bila dalam parti politik pun rasuah kian meraja. So macamana Najib kata mau basmi rasuah sampai ke akar umbi. Ianya sekadar retorik saja.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.