Followers

Friday, December 19, 2014

'KJ, kalau tak tahu duduk diam-diam'

 
 
Naib Ketua Umno bahagian Batu Kawan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan membidas Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin supaya "duduk diam-diam" jika beliau tidak mengetahui mengenai prosedur undang-undang.

Ia ekoran laporan polis beliau berhubung isu ketelusan pengurusan kewangan bagi firman pelaburan 1MDB, yang dianggap oleh Khairy lemah dan tidak disokong dengan fakta untuk membuktikan dakwaannya adalah betul.

Khairuddin sebaliknya menempelak ketua Pemuda Umno itu dengan menyatakan beliau akan mendedahkan fakta berkaitan dakwaannya itu jika diminta berbuat demikian sewaktu memberi keterangan kepada polis.

"Kalau dia (Khairy) tak tahu apa-apa mengenai prosedur undang-undang, lebih baik duduk diam-diam.

"Tidak ada orang yang mendedahkan fakta secara terbuka. Fakta didedahkan apabila memberi kenyataan kepada pihak polis. Saya tidak akan dedahkan kepada umum. Saya akan menyerahkannya kepada pihak polis.

"Kalau dia buat laporan polis, adakah dia nak dedah fakta kepada umum? Mana boleh. Itu rahsia," katanya ketika dihubungi Malaysiakini petang ini.

Beliau mengulas maklum balas Khairy semalam yang menyatakan bahawa kenyataan Khairuddin berhubung isu syarikat pelaburan itu lemah dan tidak disokong dengan fakta untuk membuktikan dakwaannya adalah betul.
 
 
Malaysiakini

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.