Followers

Friday, January 1, 2016

Pengetua Sekolah Pijak Kaki Adik Aku Kerana Pakai Selipar



Siang-siang dah mendidih darah aku! Alkisah, adik aku pergi sekolah nak ambil buku teks katanya. Dengan tangan berbalut, kaki retak, jari kaki berjahit, pergi ke sekolah pakai selipar.

Datang Pengetua Sekolah Menengah B***** N***** (perempuan okay) terus pijak kaki adik aku yang sakit itu.

Lain kali bertanyalah dulu kenapa dia pakai selipar. Bukan terus main pijak saja kaki orang. This is biadab okay! Lama pula tu dipijak. Bila adik aku kata "Sakitlah cikgu, kaki kena jahit ni,".

Pengetua itu bagai tak percaya dan bertanya, "Mana?!"

.
Bila adik tunjuk luka di kaki dia, pengetua itu tengok dan terus blah. Haaa! Takut ke bopeng?! Kalau yang tua pun tak boleh belajar hormat orang, macam mana anak didik nak hormat cikgu?

Take note ye, bukan cikgu saja tetapi semua orang! Panas hati betullah. Balik-balik saja dari sekolah, dia cakap cikgu pijak kaki yang sakit.

Lain kali bagi salam dulu sebelum terjah rumah orang ye! Dulu aku sekolah di situ juga, tetapi cikgu dan pengetua aku sangat baik! Sedih gile aku!

Aku pun selalu bergaduh dengan adik aku tetapi bila dia sakit, sedih dowh! Bukan nak mengaibkan sekolah sendiri tetapi i is sangat pegel!

Gambar yang pertama itu, kecederaan sebelum mendapat rawatan hari itu. Nak beritahu teruk jugalah kecederaannya, bukan luka sikit-sikit saja. - Ina Raiyan

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.