Followers

Friday, January 1, 2016

Nadzim akan dedah polis ‘musang berbulu ayam’ Adam Abu Bakar


Datuk-Nadzim-Johan,kota-raya

Beliau akan pergi IPK KL pada Isnin ini bagi menyerahkan maklumat anggota polis yang terlibat dalam kes penipuan di Kompleks Kota Raya.

PETALING JAYA: Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan bersedia dan tidak mempunyai masalah untuk mendedahkan maklumat tentang anggota polis bersubahat dalam kes penipuan di Kompleks Kota Raya.

Menurutnya, PPIM akan menyerahkan maklumat tersebut kepada pihak polis sekaligus dapat memperbaiki serta menyelesaikan masalah yang berlaku.

“Saya sudah dimaklumkan oleh salah seorang anggota polis untuk mendapatkan maklumat apa yang saya sebut pada malam itu. Saya akan beri maklumat dan akan tengok apa yang boleh dibaiki tentang apa yang saya bincangkan.


musang berbulu Ayam

“Saya sedia dipanggil, tidak ada masalah kerana kita nak selesaikan masalah. Kita objektif dan kita akan bagi maklumat yang ada. Saya akan pergi pergi ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur (IPK KL) Isnin minggu hadapan, pada jam empat petang,” katanya kepada FMT.

Mengulas lanjut, Nadzim konsisten dengan kenyataan yang beliau keluarkan sebelum ini memandangkan pihak polis yang juga merupakan manusia biasa pasti tidak akan terlepas daripada melakukan kesilapan.
“Kita mesti terima hakikat, polis juga adalah manusia dan untuk rekod memang ada polis yang terlibat dalam salah laku sebelum ini. Kita akan berterusan untuk bawa kebenaran,” ujarnya lagi.

Sebelum ini, Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Tajudin Md Isa menyatakan akan memanggil Nadzim bagi memberi keterangan berhubung dakwaan polis bersubabat melindungi peniaga haram di kompleks beli belah itu.

Siasatan itu dilakukan bagi mengetahui lebih lanjut siapakah anggota polis yang bersekongkol dan sebagai musang berbulu ayam.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.