Followers

Saturday, December 5, 2015

YB Husam bela YB Nurul Izzah Adun Salor,



Datuk Husam Musa, menggesa pemimpin kerajaan khususnya lelaki yang menyerang MP Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar supaya mempamerkan sifat kelelakian mereka.

Sambil merakamkan simpati kepada Nurul Izzah, Husam berkata, serangan berkaitan dakwaan mempunyai hubungan dengan anak pemimpin raja Sulu itu adalah perkara yang dibuat-buat.

"Ia perkara yang sengaja direka untuk menyerang untuk menyusahkan pembangkang, termasuk Nurul Izzah.

"Jadi saya minta, golongan lelaki yang menyerang (Nurul Izzah) itu mempamerkan sifat kelelakian.

"Janganlah kerana Nurul Izzah itu perempuan, mereka berani serang, tak patutlah," katanya kepada media selepas majlis penyampaiakn Kunci Rumah Sumbangan yayasan Darul hijrah, di kampung Manjor, Kuala Krai, semalam.

YB Nurul Izzah menjadi sasaran kritikan BN apabila gambanya bertemu dengan anak pemimpin Sulu, Jacel Kiram, tersebar dalam Facebook. Gambar itu bertarikh 9 November. Kata Husam,

YB Nurul Izzah tetap diserang dengan sengit walaupun perkara itu bukanlah isu yang substantif. "Katakan (misalnya) yang jumpa dengan anak bekas pemimpin Sulu itu adalah anak Datuk Seri Najib Razak, saya yakin dia tidak akan dilakukan seperti Nurul Izzah.

"Isu negara yang lebih besar adalah 1MDB, bagaimana negara diuruskan tetapi tidak menjadi satu kesalahan. (Mengapa) yang jadi salah adalah jumpa orang? "Janganlah kerana Nurul Izzah itu perempuan, mereka berani serang, tak patutlah.


"Kalau berani mereka patut perbetulkan Najib, bukan Nurul Izzah," jelasnya. 
 
 
 
Posted & copy by RAKYAT MARHAEN.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.