Followers

Tuesday, December 1, 2015

Pas yakin rampas kembali Kedah dan Terengganu – Nik Abduh Faiz Zainudin


PASKeyakinan itu dilihat apabila Pas sudah mula diterima rakyat setelah menolak mereka UMNO dan Barisan Nasional 

PETALING JAYA: Pas yakin akan merampas kembali negeri Kedah dan Terengganu yang pernah dimenangi pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) nanti selain, mengekalkan negeri Kelantan yang ditadbir sejak 1990.

Keyakinan itu disuarakan, Ketua Pemudanya, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz apabila menyatakan, aura parti Islam itu semakin diterima rakyat.

“Pas insyallah, akan memenangi PRU-14 nanti dan akan kembali menguasai negeri Terengganu dan Kedah selain terus mengekalkan kemenangannya di Kelantan. Pas juga akan menambah kekuatannya di beberapa negeri termasuk di pantai barat,” katanya menerusi kenyataan di Facebook pada Selasa.

Jelas Ahli Parlimen Pasir Mas itu, peluang Pas untuk menawan hari rakyat amat terbuka, setelah rakyat sudah mula menolak UMNO susulan daripada pelbagai kememelut yang dihadapi pada ketika ini, termasuklah skandal yang melibatkan syarikat pelaburan kerajaan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan isu derma RM2.6 bilion.

“Selain saingan Pas iaitu UMNO yang semakin gagal menawan hati rakyat dengan persembahan semakin buruk, kami yakin rakyat Malaysia, terutama jentera dan kaki tangan kerajaan telah bersedia untuk menerima kehadiran Pas dalam pemerintahan di seluruh negara.

“Rakyat Malaysia baik. Hanya yang sedang merosakkannya adalah anasir-anasir perosak yang tidak dihalang, bahkan dijaga oleh UMNO dan BN,” tulisnya.

Terdahulu, Nik Abduh berkata,rakyat Kelantan sesekali tidak akan membenarkan kerajaan Pas tumbang, apabila UMNO negeri itu menyuarakan keyakinan untuk menang setelah ketiadaan Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.


FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.