Followers

Sunday, December 13, 2015

Bodek.. Jangan Tak Bodek...


Persiangan Perhimpunan Agung Umno 2015 nampaknya semakain hanagt dengan pelbagai reaksi dan karenah perwakilan berucap.

Terbaru,  Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Othman Aziz hari ini dalam ucapannya mengatakan pemilihan Datuk Seri Razak sebagai Perdana Menteri di negara ini kerana beliau telah dipilih oleh Allah.

"Bukan semua orang boleh menjadi Perdana Menteri. Terdapat hanya satu daripadanya. Sebab Allah telah memilihnya kerana beliau adalah orang yang dipilih," kata Othman disambut tepukan gemuruh hampir 3,000 perwakilan pada perhimpunan agung.

Beliau berucap demikian pada sesi perbahasan dewan, berikutan ucapan dasar Presiden oleh Najib semalam.

"Sebab itu sebagai Perdana Menteri Datuk Seri Najib sedang diserang dari semua pihak kerana beliau adalah Perdana Menteri.

"Jika kita diserang, kita mungkin tidak akan dapat tahan. Ini kerana Datuk Seri Najib mempunyai kemahiran pengurusan profesional yang sangat baik, "katanya dipetik laporanThe Malaysian Insider.

Pemimpin dalam parti hanya perlu kekal fokus kepada kerja mereka kerana terdapat rantaian perintah untuk diikuti, katanya.

"Wakil rakyat perlu bertindak sebagai wakil rakyat, menteri besar seperti menteri besar dan sebagainya dan sebagainya. Ia telah distrukturkan seperti itu.

"Oleh itu, saya ingin memberitahu (semua orang) yang kita tidak perlu memeningkan kepala untuk berfikir seperti seorang Perdana Menteri. Kita hanya perlu melakukan kerja-kerja yang diamanahkan kepada kita. "


Othman sebelum ini berkata ia bukan mudah untuk menjadi seorang pemimpin, kerana sentiasa diuji.

"Seperti Datuk Seri Najib Razak, saya sendiri sedang diuji  dengan pelbagai aduan rakyat."katanya.


Beliau juga berkata kepimpinan bukan tentang melemparkan tuduhan terhadap orang lain dan peranan Timbalan Presiden Umno adalah untuk membantu presiden.Kata-kata beliau itu ditujukan Timbalan Presiden, Tan Sri Muhyiddin Yassin, yang telah disekat daripada bercakap kepada perwakilan.
 
.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.