Followers

Wednesday, November 18, 2015

Pegawai Khas Rosmah ajak Akmal minum petang FMT Reporters


rizalIa bagi menjelaskan senarai persatuan dan organisasi yang dinaungi isteri Perdana Menteri

PETALING JAYA: Pegawai Khas kepada isteri Perdana Menteri, Datuk Rizal Mansor menyuarakan keinginan untuk bersemuka dengan Ketua Pengarah National Oversight and Whistleblowers (NOW), Akmal Nasir.
Pelawaan itu dibuat di laman Facebooknya.

“Saya nak jemput Akmal Nasir NOW minum petang.. Sambil tu boleh sembang.. Boleh saya terangkan definisi penaung..

“Akmal tanya soalan saya jawab.. Saya tanya soalan Akmal jawab..

“Saya juga boleh beritahu senarai Persatuan dan Organisasi yang mana DS Rosmah menjadi Penaung,” tulisnya.

Dalam kenyataannya sebelum ini, Akmal membangkitkan kecurigaannya terhadap Datin Seri Rosmah Mansur sekiranya isteri Perdana Menteri itu dipilih menjadi penaung Yayasan Pembangunan Anak Yatim/Miskin (Pemangkin).

“Apakah rasional Datin Seri Rosmah Mansor dilantik sebagai penaung kepada badan yayasan yang menguruskan amal jariah anak yatim dan miskin?,” katanya dalam satu sidang media di Ibu Pejabat NOW pada Selasa.

Ia menjadi isu hangat apabila NOW mempersoal peruntukan yang diterima Pemangkin daripada Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam (Yapeim), yang didakwanya dicemari dengan pelbagai kontroversi termasuk penyalahgunaan dana.

FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.