Followers

Wednesday, November 25, 2015

Hospital baru Parit Buntar: Alasan BANGANG kementerian kurangkan jumlah katil 75%


Hospital Baru Parit Buntar - YB Dr. Mujahid di Parlimen
 
Macam ni la cara CELAKA kerajaan Malaysia jaga kesihatan rakyat. Bukan saja janji hospital baru terlewat lebih 7 tahun, bilangan katil pun dikurangkan, malah doktor pakar pun bukan tetap di hospital baru tu tapi cuma melawat dari hospital Taiping.

Memang patut sangat pun Parit Buntar dapat hospital baru pasainya Hospital Daerah Kerian yang ada di Parit Buntar yang dok ada sekarang ni dah lama sangat dah dan nampak semakin uzur. Bangunan hospital tu dibina tahun 1925, lebih 30 tahun sebelum merdeka.

Isu pasai hospital baru ni dah lama dah pasai setiap kali ada pilihanraya umum, pemimpin Umno akan buat janji nak buat hospital baru di Parit Buntar. Diulang setiap kali pilihanraya Umum sebagai janji yang dicapati.

Aku tak pasti sejak bila depa mula buat janji tu tapi yang pastinya macam yang dilaporkan oleh Utusan, masa sebelum PRU tahun 2008, masa Najib turun berkempen di Parit Buntar, dia buat janji rakyat daerah kerian akan dalat hospital baru, bukan setakat hospital baru tapi Hospital Pakar dengan 300 katil untuk menggantikan hospital lama tu.



Cenangau Daunkari

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.