Followers

Saturday, November 28, 2015

ELAK MENUNDUK

Bang Maily II's photo. DALAM memperjuangkan apa saja yang dikira benar, jangan sekali menunduk dan kita harus mempertahankan apa saja demi kebenaran yang selama ini kita perjuangkan.

Baik di luar parti termasuk di dalam parti, juga dalam rumah sendiri jika sesuatu itu tidak benar, kita harus bangun bersuara dan kalau boleh menanduk agar yang berkenaan terjaga dari tidurnya.
Kita tak boleh membiarkan kepala kita kena injak2.

Rasa2 orang kita ini hanya berani bercakap di belakang atau kedai kopi, tetapi bila sampainya waktu terbuka jantung mereka berdegup dan akhirnya di situ juga mereka berkata "biarlah" tetapi di belakang suara iramanya "HU HA HA" begitu memenuhi ruang kedai kopi dan bolehlah dianggap sebagai jaguhan kampung.

Ada juga kekadang mendebat sesuatu isu, tetapi mereka tidak tahu mana satu peraturan parti dan mana satu peraturan/undang2 dalam perlembagaan dan bila tidak tahu terus kena tembak kelihatannya macam cacing kepanasan dan itu sebab selalu saya katakan sebelum berhujah kena faham dulu isu dibangkit dan kena faham perlembagaan/kalau tidak malu jadinya.

Elak bercakap "kosong" tetapi fakta dan jelas agar bisa diyakini oleh yang mendengar dan itu dengan sendiri mengangkat maruah diri dan parti yang dijunjung.

Ingat elak berkata kesan, menghambur kata kesat/memaki hamun dan kalau kita sendiri kena maki paling2 diam dan doakan mereka sesuatu yang baik dan itu sewajarnya tindakan kita.


Salam sabtu.

BANG MAILY

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.