Followers

Tuesday, October 27, 2015

Mesin Kangen Di haramkan di Brunei????


Baca dulu baru tahu....






Ada desas desus yang mengatakan bahawa mesin kangen ini tidak dapat di bawa masuk ke negara Brunei DarusSalam kerana kononnya tahap piawaian air kangen ini tidak melepasi tahap piawaian air yang dibenarkan di negara tersebut.Jika mesin ini dikatakan tidak memenuhi spesifikasi  yang sewajarnya, mengapa tidak ada undang-undang yang dibuat untuk menarik balik lesen perniagaan mesin kangen ini di seluruh negara, mengapa cuma di Brunei sahaja yang mengeluarkan isu sebegini??

Walauapapun kisahnya, ternyata mesin kangen ini masih mendapat tempat di kalangan warga Brunei malah di ikuti dengan testimoninya sekali...hanya satu pengajarannya disini, jika kita mahukan kesihatan itu menjadi hak  milik kita maka wajarnya setia bersama kangen water, jika anda ingin menjadi seperti si luncai bersama dengan labu- labu nya itu terserah ditangan anda.

Kerana tidak ada paksaaan untuk memaksa anda untuk meminum air yang amat bermanfaat ini.Malahan para pakar juga mensyorkan kita agar menjadikan air kangen ini menjadi air harian kita, berbanding dengan menjadikan ubat-ubatan sebagai sahabat baik anda!! Pilihan justeru terletak ditangan anda.


Namun ternyata gara-gara orang yang tidak berilmu itu ialah punca kekeliruan itu berlaku.

 

Ramai distributor yang beli tanpa ingin ambil tahu pasal air Kangen
Ramai pula yang jual mesin tapi tak jaga pembeli dan tak beri keterangan lanjut

Akibatnya banyak kekeliruan dan salah faham berlaku. Jadi hati-hati pilih dengan siapa anda beli mesin
Tentang isu Brunei, ada di antara pengedar menelepon utk minta penjelasan. Bawah ni antara yg dikongsikan.
Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Alhamdulilah .. Air Kangen masih selamat untuk di gunakan . Perkara sebenar yang di bangkitkan adalah pengunaan PH .. Ini adalah di sebab kan ada sesetengah penguna Kangen Machine yang tidak mengikuti cara pengunaan Air Kangen Machine yang betul ..
Oleh itu Kementerian Kesihatan telah menerima beberapa aduan daripada Hospital Ripas terhadap pesakit yang menggunakan Air Kangen. Ternyata ada daripada mereka yang tidak mengetahui cara pengunaan Air Kangen Machine yang betul ..
Klik di sini untuk membaca dengan lebih lanjut.
https://www.facebook.com/pages/Kangen-Water
 


https://www.facebook.com/bestkangen

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.