Followers

Thursday, October 22, 2015

GST jerut leher anak muda By canang

 
KUALA LUMPUR: Ahli DAP, Young Syefura Othman menyifatkan protes mendesak supaya membatalkan pengurangan subsidi minyak petrol dan menghentikan perlaksanaan GST memang wajar bagi menunjukkan kepada pihak kerajaan bahawa ia adalah sesuatu yang tidak rasional untuk mereka meningkatkan harga bahan bakar tersebut bila harga pasaran dunia mengalami penurunan. 

“Pihak kerajaan mencanangkan kononnya hanya mengurangkan subsidi, namun harga minyak terus meningkat,” ujarnya sewaktu ditemui FMT.

“Sebelum ini, kerajaan telah menaikkan harga rokok, dan kini harga minyak ,selepas ini apa pula?” soalnya.
Jelas Syefura lagi, dengan perlaksanaan GST, kos hidup sara hidup anak muda akan meningkat terutamanya kepada pelajar lepasan universiti.

“Perlaksanaan GST ini akan lebih menambahkan derita mereka.

“Kini, hendak mencari kerja pun susah, terbeban pula dengan hutang PTPTN, dan ditambah pula dengan perlaksanaan GST.

“Kerajaan sepatutnya kaji, sama ada rakyat boleh atau tidak membayar cukai GST,” jelasnya.

Jelasnya lagi, tindakan pihak kerajaan yang melaksanakan GST ini seakan menjerut lagi leher anak muda terutamanya pelajar lepasan universiti.sumber.
 
Cananglanie
SHARE
Tindakan Lelaki Israel Serang Lori Palestin Bawa Padah (4 Gambar) TINDAKAN seorang lelaki Israel menyerang sebuah lori dipandu rakyat Palestin membawa padah apabila dia digilis sehingga mati. Kejadian itu berlaku apabila lelaki Israel yang tidak dikenali keluar dari keretanya dengan memegang sebatang kayu untuk menyerang lori berkenaan di Tebing Barat pada Selasa. Bagi menyelamatkan diri daripada menjadi mangsa kekejaman Yahudi, pemandu lori tersebut bertindak memandu lorinya dan menggilis lelaki hempal berkenaan. Sebaik sahaja menggilis lelaki Yahudi itu, pemandu lori berkenaan melarikan diri ke kem pelarian di Hebron untuk menyelamatkan diri daripada menjadi mangsa kekejaman tentera. Kemarahan penduduk Palestin semakin meningkat apabila tentera Yahudi menjalankan operasi meroboh dan merampas kediaman penduduk Islam. Pada hari sama tentera Israel bertindak menembak mati dengan kejam seorang penduduk Palestin dengan menuduhnya telah menikam seorang lelaki Yahudi sehingga mati pada tahun lalu. Tentera Yahudi itu turut memusnahkan rumah milik mangsa sehingga menyebabkan penduduk Palestin bangkit menentang kekejaman itu. -mstar-

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.