Followers

Wednesday, August 26, 2015

Putrajaya cuba kelirukan rakyat dengan isytihar perhimpunan haram, kata Bersih

Zar Ali's photo. Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) mendakwa Putrajaya cuba mengelirukan orang ramai dengan mengisytiharkan perhimpunan Bersih 4 hujung minggu ini sebagai sebuah "pertubuhan haram". 

Pengerusinya Maria Chin Abdullah berkata, Bersih 4, sama seperti 3 perhimpunan sebelum ini adalah satu acara. 

"Bersih 4 adalah acara, bagaimana anda mentafsirkannya sebagai haram? 

Saya fikir mereka sudah salah. "Adakah mereka mengatakan kita perlu mendaftar dengan kerajaan untuk setiap acara yang kita mahu lakukan? 

"Mereka cuba untuk mengelirukan keadaan," katanya. 

Beliau berkata Bersih 2.0 adalah gabungan kumpulan yang sudah lama ditubuhkan dan menegaskan badan pemantau pilihan raya itu tidak perlu didaftarkan. 

"Majoriti ahli kami adalah NGO berdaftar. 

Kami sentiasa kekal sebagai gabungan, kami tidak perlu pendaftaran,"
katanya. 


Maria, bagaimanapun berkata, Bersih mempunyai syarikat berdaftar yang dikenali sebagai Bersih & Adil Network Sdn Bhd bagi tujuan perakaunan, sambil menambah dana yang dikumpulkan untuk perhimpunan itu akan diaudit dalam tempoh 3 hingga 4 minggu akan datang.


HARAPAN DAN IMPIAN BARU..
Putrajaya cuba kelirukan rakyat dengan isytihar perhimpunan haram, kata Bersih Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) mendakwa Putrajaya cuba mengelirukan orang ramai dengan mengisytiharkan perhimpunan Bersih 4 hujung minggu ini sebagai sebuah "pertubuhan haram". Pengerusinya Maria Chin Abdullah berkata, Bersih 4, sama seperti 3 perhimpunan sebelum ini adalah satu acara. "Bersih 4 adalah acara, bagaimana anda mentafsirkannya sebagai haram? Saya fikir mereka sudah salah. "Adakah mereka mengatakan kita perlu mendaftar dengan kerajaan untuk setiap acara yang kita mahu 9lakukan?9 "Mereka cuba untuk mengelirukan keadaan," katanya. Beliau berkata Bersih 2.0 adalah gabungan kumpulan yang sudah lama ditubuhkan dan menegaskan badan pemantau pilihan raya itu tidak perlu didaftarkan. "Majoriti ahli kami adalah NGO berdaftar. Kami sentiasa kekal sebagai gabungan, kami tidak perlu pendaftaran," katanya. Maria, bagaimanapun berkata, Bersih mempunyai syarikat berdaftar yang dikenali sebagai Bersih & Adil Network Sdn Bhd bagi tujuan perakaunan, sambil menambah dana yang dikumpulkan untuk perhimpunan itu akan diaudit dalam tempoh 3 hingga 4 minggu akan datang.

Make $35 per hour : http://bit.ly/elance_web

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.