Followers

Friday, July 31, 2015

Tun Mahathir Tiba Tiba Jadi Takut Nak Bangkitkan Isu 1MDB ??

Komen 1MDB jadi satu jenayah-Tun M

mahathir
Bekas Perdana Menteri menjawab teka teki kenapa beliau mengambil pendekatan berdiam diri berhubung skandal 1MDB.

PETALING JAYA: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad enggan mengulas sebarang perkara berkaitan mengenai 1MDB kerana ia boleh dianggap satu jenayah sekirangnya membangkitkan isu itu.

Kenyataan itu diberikan selepas beliau dilihat mengambil pendekatan berdiam diri terhadap isu yang pernah dibangkitkannya sebelum ini.

“Saya tidak boleh menjawab sebarang soalan mengenai 1MDB sekarang kerana ia menjadi satu jenayah bercakap mengenai 1MDB,” katanya ketika ditanya wartawan selepas menghadiri satu majlis di ibu negara.

Ia kenyataan pertama yang terpacul daripada mulut beliau selepas Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak menyingkirkan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Dalam rombakan yang dibuat pada Selasa lalu, Najib menjelaskan tindakan itu dibuat selepas Muhyiddin mempersoalkan pembabitannya secara terbuka dengan skandal itu.

Sebelum ini, Dr Mahathir secara lantang mengkritik kerajaan berhubung skandal yang berlaku dalam syarikat pelaburan milik negara itu.

Bahkan beliau mendesak Najib yang juga Pengerusi Lembaganya meletak jawatan sebagai Perdana Menteri selepas 1MDB terjebak dengan masalah hutang yang membebankan negara.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.