Followers

Tuesday, September 30, 2014

Hanya Allah SWT Sahaja Yang Ada Kuasa Mutlak !



Betullah hanya Tuhan (Allah) punya kuasa mutlak, bukannya sultan! Apa pasal pulak hal macam inipun polis tidak faham?


Kalau Ketua Polis Negara tu kafir, mungkin boleh diterima, tapi Ketua Polis Negara kan Islam, tak kan masih tak faham juga !! Pelik bin ajaib betul la polis Malaysia ni !!

Pensyarah Universiti Selangor (Unisel), Dr Abdul Aziz Bari akan dipanggil untuk disoal siasat mengikut Seksyen 4 (1) (a) Akta Hasutan 1948.

Pegawai polis yang tidak dinyatakan namanya itu memberitahu, Dr Abdul Aziz hanya akan disoal siasat di Ibu Pejabat Polis Sabak Bernam.


"Beliau belum ditahan, tetapi akan datang untuk sesi soal siasat esok (Rabu) di balai polis," pegawai polis itu dipetik sebagai berkata.


Pegawai polis itu juga dilaporkan sebagai berkata, lebih 100 laporan polis dibuat terhadap Dr Abdul Aziz di seluruh negara kerana dikatakan menghina Sultan Selangor.


Laporan polis itu dibuat berdasarkan berita bertajuk Sultan Selangor terikat Deklarasi 1992, perlu lantik Wan Azizah, kata Aziz Bari dan Only God, not Sultan, has absolute powers.


Dalam kenyataannya kepada The Malaysian Insider yang disiarkan di bawah berita bertajuk "Sultan Selangor terikat Deklarasi 1992, perlu lantik Wan Azizah, kata Aziz Bari", Aziz dilaporkan berkata Sultan terikat dengan Deklarasi Prinsip Perlembagaan 1992 yang menetapkan peraturan bagi Sultan, termasuk menjelaskan peranan kerabat diraja dalam politik.


Manakala berita bertajuk "Only God, not Sultan, has absolute powers" pula, Dr Abdul Aziz dilaporkan berkata mengikut Perlembagaan, kuasa budi bicara Sultan dalam melantik menteri besar terhad kepada kes Parlimen tergantung.


Katanya, ini tidak boleh diaplikasikan dalam kes Selangor kerana Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mempunyai sokongan majoriti Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor.


Berita tersebut dibuat  berdasarkan ucapan Aziz semasa forum anjuran Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) pada 8 September bertajuk "PAS Campur Umno: Ke Mana Hala Tuju" di Dewan Himpunan Cina Kuala Lumpur Selangor (KLSCAH). 



Kerajaan Rakyat

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.