Followers

Sunday, March 31, 2013

GEMPO..Ketua Pemuda UMNO Cawangan Kg Pulau dan 20 ahli UMNO,Bertekad menyertai Parti PAS

 

Ridzuan Bernekad Untuk Gerakkan Jentera Piliharaya Kg Pulau

Semalam telah berlangsung ceramah umum di Markas Pas Kg Telok Sena Lambor Kiri.Antara Penceramah yang berucap ialah Siti Aishah Sheik Ismail,YB Yaakop Safari (Exco Negeri Selangor)Ustaz Zulkifli Ibrahim Calon DUN Bota dan Ustaz Ismi YDP PAS.


Ustaz Zul Sedang Memberi Taklimat
               Selain dari itu,majlis turut menerima penghijrahan masuk Ketua Pemuda UMNO Cawangan Kg Pulau Saudara Ridzuan dan 20 ahli UMNO yang lain,yang menyertai Parti PAS.

Beliau serta 20 orang lagi bertekad untuk meninggalkan UMNO setelah menyedari bahawa berjuang didalam UMNO adalah sia sia. 

Beliau mengambil langkah meninggalkan Umno selepas melihat parti Melayu itu tidak mampu lagi memakmurkan rakyat, di samping kepemimpinannya semakin lemah.

Ridzuan Sedang Memberi Ucapan

             Riduan juga berkata, beliau mengambil langkah meninggalkan Umno selepas melihat pemimpin parti itu sekarang tidak mampu lagi membela agama Islam.“Biar pun mereka bercakap mahu mendaulatkan Islam, namun dari segi tindak tanduk tidak mencerminkan ke arah itu.
Para Penyokong Dari Telok Bakong Zaharin,Mat Kuyah,Tuah,Halimi Dan Zul Sobri
            “Banyak perkara mungkar dibiarkan begitu sahaja. Malah pengurusan ekonomi negara semakin lemah. Belia terbiar dibawah Umno,Pergerakan Pemuda Umno dirasakan gagal membela ekonomi pemuda.
 
Apa yang boleh diberikan oleh Pergerakan ini hanyalah memberikan  jersi bola,bola sepak dan peralatan ping pong.Pemuda memerlukan lebih dari itu,mereka perlukan bimbingan didalam bidang ekonomi untuk meningkatkan pendapatan.Mereka perlukan lebih bantuan  untuk membela nasib keluarga.
Mat Broery,Ayah Pawi Dan Wahid

“Banyak isu yang berlaku sekarang tidak mampu ditangani Presiden Umno. Sebab itulah beliau teragak-agak membubarkan parlimen biar pun sudah melebihi lima tahun mandat diberi rakyat,” katanya yang berjanji akan bersungguh menolong dalam menghadapi PRU 13.
 
            Menurutnya juga lebih ramai lagi ahli dan penyokong Umno di kampung tersebut  dijangka mengambil langkah serupa meninggalkan parti itu dalam masa terdekat ini.Beliau menganggarkan akn berjaya menarik lagi sekurang kurangnya 100 orang Umno untuk menyertai Pakatan Rakyat.
 
Penghijrahan ahli UMNO Cawangan Kg Pulau yang berada dibawah pengaruh Dato Zaim ini sebenarnya memberikan suatu penangan yang hebat kepada UMNO Parit.
 
Didalam cubaan mereka untuk memecahbelahkan kesatuan Pakatan Rakyat,pergolakan didalam UMNO pula yang terburai.
 
 
Telok Bakong Online

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.