Followers

Wednesday, February 29, 2012

Semua Drama2 Najib Tak Menjadi.....macam mana tu ??

HJ NAJIB LANCAR DRAMA BARU BERJUDUL "2/3 MAJORITI"... SELEPAS DRAMA LAWAK "KAMI DAH INSAF" TIADA SAMBUTAN, KAH KAH KAH KAH !


Dengan kebanyakkan pihak menempelak Datuk Seri Haji Najib (DSHN) apabila beliau megatakan... pada prinsipnya (Umno/Bn) bersetuju dan berasakan adanya keperluan meletakkan SPRM di bawah bidang kuasa Parlimen... bukannya di bawah seliaan Pejabat Perdana Menteri dan kerajaan memerlukan 2/3 majoriti bagi tujuan itu... kah kah kah kah !!!.

Kenyataan DSHN itu seolah-olah menunjukkan SPRM tidak mempunyai keupayaan untuk mengawal rasuah di negara ini... dan dengan meminta 2/3 majoriti kerusi Parlimen jelas beliau cuba memperbodohkan rakyat terutama golongan muda yang dilihat lebih mengutamakan kepada Ketelusan dan Urus Tadbir Negara Yang Tidak Menyeleweng.


Kenapa harus meminta majoriti 2/3 kerusi Parlimen... sedangkan pindaan terhadap Perlembagaan bagi meletak SPRM dibawah kuasa Parlimen belum pernah dibentangkan apa kan lagi diusulkan oleh AhliParlimen Umno/Bn... tindakkan terdesak ini adalah gambaran yang Umno/Bn terasa akan bahang kekalahan dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke 13 nanti.

Namun kerisauan itu cuba disembuyikan dengan mengatakan majoriti 2/3 sedangkan hakikatnya dari situasi sambutan hangat setiap program Pakatan Rakyat (PR)...  untuk Umno/Bn memenangi kerusi kubu kuat mereka pun sudah dikira bagus untuk dan seterusnya menjadi Pembangkang di Dewan Rakyat sebaik sahaja  pengiraan undi PRU ke 13 selesai... kah kah kah kah !!!.


Ini lah sebenarnya yang dirasa oleh DSHN dan seluruh kepimpinan Umno/bn...dan rayuan 2/3 majoriti hanya supaya rakyat menyangka yang Umno/Bn masih boleh memenangi PRU ke 13... tapi hakikat nya Umno sudah mula membayangkan kekalahan dan tidak mampu untuk membayangkan kemenangan serta berangan-angan kemenangan lagi. 


hemmmmm..... mungkin 2/3 majoriti adalah judul drama terbaru selepas drama lawak gila iaitu "kami dah insaf dan beri kami peluang"... kah kah kah kah !!!... siapa nak bagi peluang lagi... cakap tak pernah betul... cakap tak serupa bikin... memberi umno/bn 2/3 majoriti umpama memberi kunci bank kepada perompak untk menjaga bank... kah kah kah !!!... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee.....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.